مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: علت انتشار ناقص اسامی بدهکاران، نقص اطلاعات ارسال شده از سوی برخی از بانک‌ها بوده است.

آقای صادقی گفت: اطلاعات به صورت کلی از سوی بانک‌ها به بانک مرکزی ارسال می‌شود، پایش‌های اطلاعاتی روی آن صورت می‌گیرد و اگر طی بازرسی، خطایی مشاهده شود، به بانک‌ها برگردانده می‌شود. 

به گفته او، براساس بودجه سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی موظف است به صورت فصلی و از تیر امسال اسامی ابربدهکاران بانکی را منتشر کند، اما بانک مرکزی زودتر از مهلت و در فروردین اقدام به انتشار اطلاعات اولیه کرده است. این اطلاعات شامل اطلاعاتی است که در خود بانک‌ها مشخص شده است. تفاوت این سری از اطلاعات با اطلاعات منتشر شده هفته قبل، در مبلغ، تفکیک ذینفع‌ها و ریز اطلاعات بدهکاران است. همچنین، به بانک‌های قبلی، بانک‌های خصوصی و خصولتی نیز اضافه شدند.

او گفت: بخشی از اطلاعات تسهیلات نیز تجمیع شده، اما برخی از بانک‌ها در این زمینه کم کاری کرده‌اند. اطلاعات برخی از بانک‌ها نیز کامل شده و ارسال کرده‌اند.  

تیر ۱۴۰۰ بود که آقای خاندوزی، طی نامه‌ای از بانک مرکزی درخواست کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یکبار اسامی ابربدهکاران خود را منتشر کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به این خاطر که دارند بعضی از ابر بدهکاران منسوبین و یا خود سیاسیون و افراد سرشناس است خط بزنند بین معنی که باز هم فقط یک تبلیغ و سرگرمی وخبری از عدالت نیست . مگر اینگه رئیس جمهور همت کنه و کوتاه نیار و برای همیشه از خجالت عارتگران در بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
زیرا که خود بانک ها هم با این ابر بدهکاران محترم همدست هستند، والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
بشنو و باور نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
چون پارتی بازی هست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
بدهکاران اکثر نا اشنا هستن // معرفهایشان بیشتر و رانت هایشان خیلی معروفن // لطفا نام معرفهایشان هم ذکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
آقای خاندوزی بهتره یه سوزن به خودش و مجموعه اش بزنه و بعد یه جوالدوز به دیگران. عجیبه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
چون اسماشون از اون اسماس که حق ندارن بگن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
خدایا چقدر دزد توی این مملکت پدید اومده صدرحمت به زمان قبل .که توان وقدرت پس گرفتن پول رادارد تازه بعداز آنهمه سود که حاصلشون شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

جوک ۱۴۰۱ ،
یکبار یک نفر می رود بانک ،
بانک به او می گوید مدارک شما کامل است می توانید وام خود را دریافت کنید ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۴۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
بنام خداوند جان و خرد :
برای اینکه مافیای نفوذیهای قدرت و ثروت غربگرایان که دمار از روزگار ملت ایران درآوردند و دستشون با برباندها و جناحهای مختلف توی یه کاسست نباید دستشون رو شود باید مخفی بمانند تا برخیها به آلفو اولفشون برسن در داخل ایران و خارج از ایران اونوقت میان یارانه معیشتی بسیاری از اقشار بینوایان دهکهای 1 الی 4 رو قطعش می کنند به روی خودشونم نمیارن جناب وزیر کار امور اجتاعی بدان با این لیست غلطی که برای یارانه معیشتی رمضان کریم ارائه دادی و خیلی از بینوایان نیازمندان را از یارانه معیشتی رمضان حذفشون کردی بدان و آگاه باش به والله قسم حق الناس گردنت افتاده و باید توبه و جبران کنی باید پرداختش کنی حالا یا توی این دنیا باید جبران کنی اگر نکردی به والله قسم اون دنیا خیلیها جلوتو سر پل سراط خواهند گرفت و تا بهشون تصویه حساب نکنید نمی گذارند عبور کنید ثروتهای ملی ملت و بیت المال مسلمین را مابین همه اقشار باید صحیح عادلانه تقسیم کنید فقط بعدش باید از ثروتمندان جامعه مالیات سالیانشون رو دریافت کنید عادلانه و خداپسندانه از این بنده حقیر فقیر مستضعف کمترین بی سواد مومن مسلمان گفتن بود خواه پند گیرید عمل کنید خواه پند نگیرید جبران و توبه نکنید اون دنیا همو خواهیم دید بعد نگویید ای کاش یکی بهمون گفته بود بنده حقیر گفتمتون همه هم به اذن الله خواهند شنید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار