مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از الحاق ۶۸۰۰ هکتار از اراضی حریم شهر‌های استان به محدوده شهر برای ساخت مسکن ملی خبر داد.

سید محمد نظری گفت: به منظور ضرورت تولید مسکن و تامین واحد مسکونی جهت استفاده جوانان و افراد واجد شرایط در جلسه کارگروه و شورای برنامه ریزی مازندران با الحاق ۶۸۲۳۴ مترمربع هکتار به شهر‌های استان موافقت شد.

او می‌گوید: پس از دستور اکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور و تسریع در امور ساخت و آغاز عملیات اجرائی و نیاز مبرم به زمین و همچنین ظرفیت‌های قانونی موجود در شهر‌های استان اراضی مستعد در همه شهر‌های استان شناسائی شد.

به گفته نظری طرح تفکیکی شهر‌های استان با توجه به الگوی بومی منطقه و در جهت بهبود کیفیت زندگی ساکنین و مطابق با کلیه ضوابط و سرانه‌های شهرسازی توسط مهندسین مشاور تهیه و اجرا خواهد شد.

او می‌گوید: در همه شهر‌های استان اراضی مستعد کاربری مسکونی یا در محدوده شهر‌ها شناسایی و تفکیک و یا از طریق الحاق به محدوده شهر‌ها جهت بارگزاری واحد‌های مسکونی تامین و برنامه ریزی شده است.

به گفته نظری مهدشت ساری ۳۴۰۵۲ مترمربع و امام زاده عبدالله آمل ۱۸۰۰۰ مترمربع در دست اقدام می‌باشد که به زودی پس از طی مراحل قانونی به محدوده شهر‌های استان جهت طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار