اتباع خراسان جنوبی با دریافت واکسن MMR علیه سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همه مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت در سطح استان، آمادگی ارائه خدمت به اتباع محترم جهت تزریق یک نوبت واکسن MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) را دارند.

شایسته گفت: با همه شبکه‌های بهداشت استان مکاتبه شده تا همه اتباعی که در استان حضور دارند یک نوبت واکسن MMR بدون توجه به سابقه واکسیناسیون قبلی آن‌ها تزریق شود.

او گفت: گروه هدف در این کمپین افراد ۹ ماهه تا ۳۰ سال اتباع استان شامل ۶هزار و ۸۰۰ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از هم استانی‌ها خواست در صورتی که کودکانشان به سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی رسیده اند یا از این سن گذشته و تاکنون برای دریافت واکسن MMR اقدام نکرده اند در اسرع وقت به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود مراجعه تا یک نوبت واکسن MMR را دریافت کنند.

شایسته می گوید: در صورتی که فردی دچار علائم تب و بثورات شد به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند تا از نظر بیماری سرخک و سرخجه مورد بررسی قرار گیرند و در صورت مشکوک بودن به بیماری سرخک و سرخجه از این افراد نمونه تهیه و به آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه تهران ارسال شود.

او گفت: همچنین تاکنون ۴۰ نمونه از موارد مشکوک به تب و بثورات استان به آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه تهران ارسال شده که خوشبختانه تاکنون ۳۱ مورد از نمونه‌های ارسالی منفی گزارش شده و بقیه نمونه‌ای ارسالی در دست بررسی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:با تلاش و پیگیری مستمر همکاران، پزشکان و واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های ستاد شهرستان‌های استان به شاخص ۴.۶ در یکصد نفر کل جمعیت رسیده ایم.

برچسب ها: واکسیناسیون ، سرخک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.