مدیرکل گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین گفت : صادرات محصولات کشاورزی (تره‌بار) طبق روال گذشته از این مرز رسمی بدون هیچ گونه وقفه‌ای در حال انجام است.

قاسم مطلبی گفت : دیروز با وجود اعلام ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، بادمجان از مبادی گمرکی کشور، در مرز پرویزخان هیچ وقفه‌ای در خصوص ممنوعیت صادرات این اقلام با توجه به عدم ابلاغ کتبی این موضوع نداشتیم و طبق روال روز‌های گذشته شاهد خروج محموله‌های صادراتی از مرز بودیم.

به گفته مدیرکل گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین روز گذشته قطعی سیستم گمرکی برای مدت کوتاهی یک وقفه کوتاه در صادرات از مرز رسمی پرویزخان ایجاد کرد که با وصل شدن سامانه و رفع این مشکل صادرات به روال عادی بازگشت و خللی در صادرات کالا‌ها از مرز ایجاد نکرد.

این مرز رسمی یکی از فعالترین مرز‌های کشور برای صادرات کالا‌های غیر نفتی است و با تلاش مجموعه گمرک صادرات کالا‌ها در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌شود و اولویت در صادرات با کالا‌های فاسد شدنی و تره بار است.

تا بعد از ظهر دیروز حدود ۲۰۰ کامیون تره بار موجود در مرز از این گذرگاه رسمی به اقلیم کردستان عراق صادر شد و هیچ کامیونی در مرز خواب نداشت.

اجرای دستورالعمل ممنوعیت هر گونه کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان منوط به ابلاع شدن بخشنامه مکتوب است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.