فخرانی گفت: در حال حاضر در خراسان شمالی بالغ بر ۵۷ هزار خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند که تا امروز ۱۷ هزار خانوار واجد شرایط و ۴ هزار نفر آورده اولیه را پرداخت کرده اند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی  گفت :  دریافت نکردن امکانات زمین و تسهیلات مسکن از دولت، نداشتن واحد مسکونی دولتی و سابقه سکونت ۵ ساله در محل تقاضا از شروط این طرح برای متقاضیان است.

فخرانی گفت :  به مددجویان، نخبگان و نیرو‌های نظامی به دلیل شرایط ویژه و خانوار‌هایی که فرزند سوم یا بیشتر را داشته باشند فرصت دیگری داده شده تا در طرح ثبت نام کنند و  فرم جیم این افراد سبز خواهد شد و می‌توانند دوباره از این تسهیلات دولتی استفاده کنند.

او هزینه اجرای طرح را مشخص و تعیین شده دانست و گفت: ۳۵۰ میلیون در بجنورد و در شهر‌های دیگر استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و برای همه‌ی شهر‌ها و همه متقاضیان آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان می‌باشد.

فخرانی  با اشاره به کمبود ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان گفت: در برخی از شهر‌ها متقاضیان هنوز نتوانسته اند آورده اولیه را تامین کنند، اما پروژه با تصور وجود متقاضی شروع شده است.

دولت اسماعیل زاده فرماندار شیروان نیز از جانمایی نزدیک به ۲ هزار واحد مسکونی در ۲۵ هکتار زمین و کلنگ زنی آن وعقد قرار داد اولیه با مالکین در این شهرستان خبر داد.

عبدالحسین قاضوی سرپرست فرماندار گرمه با اشاره به ثبت نام ۱۰۳۴ متقاضی و ثبت نام کننده در این طرح در شهرستان گرمه گفت:ده هکتار زمین در شهر‌های گرمه و ایور برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

قاضوی گفت: اراضی شهرستان در فاز‌های بعدی اضافه خواهد شد، زیرا این اراضی جوابگوی ساخت مسکن برای متقاضیان ثبت نام کرده نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.