مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از ارائه ۸هزار خدمت بشردوستانه به منظور برگزاری دومین کنگره ملی ۸هزار شهید والامقام استان در امسال همزمان با یکصدمین سال تاسیس هلال‌احمر خبر داد.

علی سنجربیگی گفت: این جمعیت قصد دارد به پاس یک قرن خدمت بی منت ، آئین گرامیداشتی را در اردیبهشت‌ماه امسال و طول سال ۱۴۰۱ با شعار «یک قرن خدمت بی‌منّت» برگزار نماید.

انجام این مراسم همزمان شده با ارائه ۸ هزار خدمت از سوی این جمعیت که به یاد ۸ هزار شهید استان همدان برگزار خواهد شد.

او به نقش پررنگ امدادگران و کارکنان هلال‌احمر در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

سنجر بیگی در ادامه این دوران را برگ زرینی از دفتر یکصدسالگی خدمات هلال‌ احمر عنوان کرد.

او گفت: کنگره ۸ هزار شهید استان همدان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و با استفاده از رهنمون های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون کافی نبودن برگزاری یادواره برای شهدا و لزوم انجام کارهای شاخص به منظور گرامیداشت یاد و نام آنها ادامه می یابد و در ابتدای سال ۱۴۰۲ به مراسم کنگره ختم می‌شود و دربه همین منظور کمیته‌هایی تشکیل شده که جمعیت هلال احمر استان عضو کمیته اقشار و سازمان‌های مردم نهاد این کمیته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: خدمات طلایی این جمعیت در دوران پساجنگ هم تا بازگشت آزادگان سرافراز به وطن با نقش واسطه‌گری هلال‌احمر در میان اُسَرا و خانواده‌های آنها ادامه داشته است .

سنجربیگی گفت: امسال ۸ هزار خدمت را به مناسبت صد سالگی جمعیت هلال احمر در یکصد خانه هلال مستقر در سراسر استان و به یاد و نام ۸ هزار شهید استان اجرایی خواهیم کرد و این خدمات و آموزش‌ها فراتر از برنامه هاي مصوب جمعيت و اقداماتی است که در هفته هلال داریم.

او گفت: خدمات این طرح به نیابت از شهدای گرانقدر را شامل آموزش‌های همگانی و تخصصی، اعزام کاروان سلامت، شناسایی خیرین و نیکوکاران محلی، شناسایی مددجویان و افراد بی‌بضاعت و ارائه خدمات كمك هزينه درماني ،دارويي و توانبخشي ،عضو گیری برای واحدهای جوانان، امداد و داوطلبان در خانه‌های هلال و شعب سراسر استان، تشکیل کانون‌های جوانان، دانشجویان و طلاب، تهیه نقشه خطرپذیری روستاها، برگزاری مانورهای امدادی و تشکیل تیم‌های امداد روستایی انجام عنوان کرد.

او گفت: اکثر اقداماتی هم که در هفته هلال و بمناسبت سالروز تاسیس این نهاد مردی انجام می گیرد همسو با اقداماتی ست که درطول امسال بمناسبت کنگره شهدای استان و یکصدمین سال تاسیس هلال احمر اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.