بهمن امیری مقدم گفت: آموزش مهارت‌های کاربردی به معتادان بهبود یافته می‌تواند بستر‌های لازم برای بازگشت آن‌ها به خانواده و اجتماع فراهم کند.

به گفته امیری مقدم، اردوگاه کنگاور که در گذشته محل اسکان آوارگان عراقی بوده است، در سال ۹۷ با تصویب شورای مبارزه با مواد مخدر استان، مقرر شده که به اردوگاه توانمندسازی معتادان تبدیل شود.

متاسفانه پس از گذشت سه سال هنوز این اردوگاه که یک ظرفیت بسیار بزرگ است، تعیین تکلیف نشده است.

امیری مقدم گفت: با نشست‌هایی که با بخش صنعت استان برگزار شد، چهره‌های شناخته شده این حوزه برای فعال کردن این اردوگاه به عنوان یک مرکز مهم توانمندسازی اعلام آمادگی کردند و سازمان صمت باید از امروز هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز به کار این مرکز آغاز کند.

در این مجتمع می‌توان با همکاری کارآفرینان موفق، در کنار مهارت آموزی به معتادان بهبودیافته، در حوزه تولید و ایجاد درآمد برای این افراد هم کار‌های بسیار خوبی انجام داد.

 بسیاری از افراد معتاد به دلیل ناتوانی در پیدا کردن شغل، پس از بهبود اولیه دوباره در دام اعتیاد می‌افتند و فراگیری یک حرفه می‌تواند این چرخه باطل را متوقف کند.

 دستگاه‌های اجرایی علاوه بر وظایف قانونی، وظیفه اخلاقی، انسانی و شرعی دارند که در قبال سلامت جوانان مردم احساس مسئولیت کنند و برای کمک به خانواده‌های گرفتار تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

امیری مقدم همچنین خواهان افزایش مراکز نگهداری با مشارکت بخش خصوصی و با نظارت دستگاه‌های مسئول شد.

امیری مقدم بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با کشت کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: لیست کسانی که دارای پرونده قبلی هستند باید به دستگاه‌های ذیربط داده شود تا در صورت تکرار جرم، برخورد بسیار قاطعی با آن‌ها صورت گیرد و حتی در صورت تشخیص دستگاه قضایی، زمین‌ها و اموالشان مصادره شود.

 همچنین منابع طبیعی هم موظف است از عرصه‌های خود حفاظت کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق پلیس با مجرمین برخورد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.