معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از رفع مشکل کمبود انسولین قلمی «توجئو» در کرمانشاه خبر داد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسولین قلمی «توجئو» که به تازگی کمبود سراسری داشتیم در چند روز اخیر برطرف شده و دارو در استان در حال توزیع است.

دکتر مهدی مجرب گفت: در خصوص مشکل کمبود انسولین در شهرستان پاوه طی بررسی صورت گرفته کمبود در ۲ قلم داروی انسولین قلمی لانتوس و انسولین قلمی توجئو بوده است.

 در مورد انسولین لانتوس در چند ماه اخیر توزیع به صورت مستمر به تمام شهرستان‌های استان صورت گرفته و تنها به مدت چند روز در اثر تاخیر در تامین موجودی و سفارش دهی به شرکت‌های دارویی توسط داروخانه منتخب در این شهرستان کمبود دارو ایجاد شده است.

همچنین در پی بررسی موجودی داروخانه‌های منتخب شهرستان‌های همجوار مانند روانسر و جوانرود مشکلی از نظر تامین و عرضه انواع انسولین‌های قلمی مشاهده نشده و در صورت لزوم ارجاع بیماران به این داروخانه‌ها تا زمان تامین همه انواع انسولین‌های قلمی توسط داروخانه منتخب پاوه میسر خواهد بود.

 تامین انسولین شهرستان پاوه در اسرع وقت انجام خواهد شد.

انجام دومین مورد موفق پزشکی از راه دور کشور در صحنه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتلاش‌های انجام شده کارشناسان حوزه معاونت درمان دانشگاه دومین مورد موفق «تله استروک» کشور (پزشکی از راه دور) در شهرستان صحنه انجام گرفت.

دکتر پرویز صوفیوند گفت: بیمار مردی ۶۷ ساله بود که به علت اختلال تکلم، همی پلژی چپ و کاهش فورس اندام سمت چپ به بیمارستان معاون صحنه مراجعه کرد و پس از معاینات اولیه، انجام سی‌تی اسکن، شرح حال و اطلاعات دقیق بالینی توسط پزشک عمومی بیمارستان معاون صحنه دکتر اسدزاده به فلوشیپ استروک دکتر هزارخانی اطلاع داده شده و پس از تایید، داروی آلتپلاز بعد از ۳۷ دقیقه از ورود بیمار به بیمارستان تزریق و برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا (ع) اعزام شد.

 در روش تله استروک تزریق داروی ترومبولیتک در مرکز مبدأ که فاقد نورولوژی و دارای سی تی اسکن است توسط پزشک اورژانس و با هدایت و راهنمایی متخصص نورولوژی در مرکز معین ۷۲۴ به روش تلفنی انجام می‌شود.

 در زمینه تامین داروی انسولین قلمی لانتوس و انسولین قلمی توجئو در پاوه کمبود وجود دارد که به سرعت این مشکل حل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.