مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: سرانه فضای آموزشی این استان با وجود تلاش‌های انجام شده در راستای مدرسه سازی با حد استاندارد فاصله دارد.

یونس بهاروند ایرانیا روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: سرانه فضای آموزشی در لرستان ۵.۰۱ مترمربع، اما استاندارد آن ۸.۳۹ متر مربع است، همچنین سرانه فضای پرورشی در لرستان نیز ۰.۵۸متر مربع و در سطح کشور ۱.۴۷ متر مربع می‌باشد.

وی گفت: سرانه فضا‌های ورزشی آموزشی در لرستان ۰.۲۴ متر مربع در حالیکه در سطح کشور این میانگین ۱.۰۶ مترمربع است بنابراین با وجود تلاش‌های زیاد، اما کمبود‌ها در این استان فراوان است.

بهاروند ایرانیا می گوید: اتمام طرح‌های نیمه تمام فضا‌های آموزشی استان در اولویت قرار دارد و جذب اعتبارات ۱۴۰۰ نیز باید با جدیت پیگیری شود همچنین با خرید تجهیزات مورد نیاز آموزشی تمام استان پوشش داده خواهد شد و احداث مدارس در مناطق محروم از برنامه‌های اولویت دار این اداره کل است.

وی گفت: در مصوبات سفر ۱۹ آذر پارسال رییس جمهور به لرستان، ۲۳۶ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان پیش بینی و مقرر شده است ۱۵۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان نوسازی کشور پرداخت شود که از این مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

در این مراسم با تقدیر از زحمات امیر غفوری نژاد، بهاروند ایرانیا یه عنوان مدیر کل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.