با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار کردستان از زحمات یوسف باشی قدردانی و حسن زارعی به عنوان فرماندار سروآباد معرفی شد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار کردستان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار سروآباد گفت: شهرستان سروآباد یک شهرستان استراتژیک و مهم در استان کردستان به شمار می‌رود،ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در این شهرستان وجود دارد می‌تواند اقتصاد چندین استان کشور را تامین کند به شرطی که به درستی از ظرفیت‌های آن استفاده و بهره برد. فرماندار سروآباد معرفی شد

مهدی رمضانی گفت : در شهرستان سروآباد در بخش‌های مختلف شیلات، گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و باغداری ظرفیت‌های بسیار خوبی است که اگر به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود می‌توان این شهرستان را به یک شهرستان تولیدی در کشور تبدیل کرد.

او می گوید: برای تحقق این مهم همه باید صادقانه و شب و روز کار و تلاش کنند و از ظرفیت‌های خوبی که در این شهرستان وجود دارد به خوبی استفاده کرد و از نیروی انسانی ماهر و توانمندی که در این شهرستان هست نهایت استفاده را کرد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار کردستان گفت: همه باید عملگرا باشیم و شعاری نباشیم، ما بهترین محصولات و تولیدات را در سروآباد داریم، چرا باید خام فروشی کنیم اگر صنایع تبدیلی در این شهرستان فعال شود بسیار اقتصادی‌تر است و شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهرستان و استان خواهیم بود.

رمضانی مسئولیت را امانتی الهی دانست و گفت: هنر مدیر این است که منابع انسانی توانمند و ماهر را شناسایی کند و از ظرفیت سرمایه گذاران در راستای توسعه و رونق استفاده کرد و از فرصتی که به عنوان یک مسوول خداوند متعال به او عطا شده است در راستای خدمت به مردم استفاده کند.

او می گوید: اشاره ای نیز به سخنان استاندار کردستان در سفر به شهرستان سروآباد دارم؛ پذیرفتنی نیست که مسئولان و مدیران این شهرستان در خود شهرستان ساکن نباشند و پروازی و ترددی باشند لذا همه مدیران و مسوولان باید در این شهرستان ساکن باشند.

رمضانی گفت: امنیت امروز کشور مرهون خون پاک شهدا است و اگر امروز ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها و فشار‌های بین المللی محکم و استوار ایستاده است به برکت خون پاک شهدای سرافراز انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان با گرامیداشت یاد و خاطر ۲ شهید اخیر شهرستان سروآباد شهیدان محمد کرمی و جمال کریمی گفت: این شهرستان جایگاه بزرگانی است که بسیاری از مردم ما در استان و کشور از آن بی خبرند.

سروآباد جایگاه علما، عرفا و بزرگان دین است

امام جمعه شهرستان سروآباد نیز با تقدیر و تشکر از زحمات فرماندار سابق این شهرستان و تبریک انتصاب فرماندار جدید گفت: مسئ لیت امانتی الهی است که مسئولان باید از آن در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی گفت:شهرستان سروآباد از قدیم الایام تاکنون مهد علما، عرفا و بزرگان دین بوده است و انسان‌های بزرگی در این شهرستان رشد یافته و به جامعه معرفی شده اند.

او می گوید: شهرستان سروآباد در استان کردستان یک شهرستان محروم است  و مردم این شهرستان مردمانی مرزدار، غیور و انقلابی هستند که شایسته بهترین‌ها هستند و امروز وظیفه مسئولان است که خدمتگزار این مردم باشند.

بیکاری مهمترین معضل و مشکل شهرستان سروآباد است

فرماندار سابق شهرستان سروآباد نیز در ادامه این مراسم گفت: در طول دوران خدمت در فرمانداری سروآباد موفق شدیم شاخص راه روستایی را از ۵۵ درصد به ۶۵ درصد افزایش دهیم و شاخص راه شهری را به ۱۰۰ درصد برسانیم و در بحث گاز رسانی به روستا‌های شهرستان این آمار به ۱۰۰ درصد رسید.

یوسف باشی گفت: یکی از افتخارات مهمی که در این ۲ سال اخیر در شهرستان سروآباد اتفاق افتاد در بحث گردشگری بود که آن هم ثبت جهانی اورامانات بود که بیشترین محدوده آن مربوط به شهرستان سروآباد است که تاثیرات و مزایای آن در آینده در این شهرستان برجسته خواهد شد.

او می گوید: بازارچه مله خورد نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ در شهرستان سروآباد شروع به فعالیت کرد و در این مدت ۱۶۵ میلیارد تومان کالا و جنس وارد این بازارچه شد و ۲۷ میلیارد تومان سود به حساب سرپرستان خانوار‌های مرزنشین شهرستان واریز شد و ۲۵۰ نفر نیز به صورت مستقیم در بازارچه مرزی این شهرستان مشغول کار و فعالیت هستند.

هنر مدیر ساماندهی ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از پتانسیل‌ها است

فرماندار جدید شهرستان سروآباد نیز دراین مراسم با تقدیر و تشکر از حسن اعتماد استاندار کردستان و معاون سیاسی امانتی استانداری نسبت به خود گفت: هنر یک مدیر موفق و توانمند استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و ساماندهی آن‌ها است.

حسن زارعی گفت: مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی سنگر‌هایی است که سربازان آن یکی پس از دیگری برعهده می‌گیرند و مهمترین تفاوت نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های دیگر جهان در این است که مسوولان آن مسوولیت خود را فرصتی برای خدمت به مردم می‌دانند.

او می گوید: با صداقت، صمیمیت و با صلابت کار‌ها را پیگیری می‌کند خواهم کرد و با تمام توان و تلاش خود در راه توسعه و پیشرفت شهرستان سروآباد قدم بر می‌دارم و صداقت، تذکر و تشویق را در برنامه کاری خود قرار می‌دهم.

زارعی گفت:شهرستان سروآباد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که باید بیشتر به آن توجه شود و قطعا توجه به این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های می‌تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این شهرستان شود.

فرماندار سروآباد می گوید : ثبت جهانی اورامانات بهترین فرصت برای شهرستان سرواباد است که بتوانیم اعتبارات استانی و کشوری را به این شهرستان تزریق کنیم و در راستای رفع محرومیت و توسعه و آبادانی قدم برداریم.

زارعی اهل روستای میانه و از نیرو‌های آموزش و پرورش شهرستان مریوان است که پیش از این مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان مریوان بود و سابقه معاون آموزش و پرورش مریوان و کلاترزان را در کارنامه کاری خود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.