سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، آن را عاملی برای افزایش نگرانی جهان اسلام از موج فزاینده اسلام هراسی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، سازمان همکاری اسلامی اقدامات تحریک آمیز در آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم در تظاهرات ضد مسلمانان که در شهر‌های «لینشوپینگ»، «نورشوپینگ» و دیگر شهر‌های سوئد برگزار شد را به شدت محکوم کرد.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: این تجمعات که حزب راستگرای افراطی «استرام کورس» دانمارک آن را برگزار کرد، باعث شد احساس نگرانی در جهان اسلام از موج فزاینده اسلام هراسی که طرفداران راستگرای افراطی آن را به راه انداختند، بیشتر شود.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی افزود: چنین رویدادی نشانه آشکار تفکر نژادپرستانه و خصمانه عاملان این اقدام است و همچنین نشان می‌دهد اقدامات آن‌ها با همه معیار‌ها و ارزش‌های پذیرفته شده در جوامع متمدن منافات دارد.

حسین ابراهیم طه در عین حال تاکید کرد معتقد است که چنین اقدام تحریک آمیزی نشان دهنده دیدگاه اغلب شهروندان سوئدی و اروپایی نیست.

روز جمعه راسموس پالودن، رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، کرد. پالودن در سال ۲۰۱۹ نیز این هتک حرمت را مرتکب شده بود.

پس از اهانت به کتاب مقدس مسلمانان، معترضان در تظاهرات‌هایی در سوئد خواستار برخورد با عاملان این اقدام شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
دروغگوهای ناپاک غربی عجب خوابهایی برای ما دیده بودند.
چه خوابهایی از غرب عصبانی که با عدم تحقق رویای گسترش ناتو آشفته شد، و چه خطرات بالقوه ایی از غرب که در کالبد ناتو در خفا رشد کرده بود.
آخرین اخبار