معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال هفت فقره پروانه تولید کارگاهی و ۷۵۲ فقره پروانه تولید انفرادی در استان صادر شد.

آقای رمضانی گفت: پارسال، ۱۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۳۶۲ طرح مشاغل خانگی مرتبط با صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

از این میزان تسهیلات ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۴۲ طرح مستقل و ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به ۲۰ طرح پشتیبان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


برای دو هزار و ۲۵۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان اشتغال ایجاد شد که از این تعداد اشتغال ۶۶۰ نفر از طریق سامانه رصد و اشتغال یک‌هزار و ۵۹۰ نفر از طریق مجوز‌های صادره، ثبت شده است.

پارسال هفت فقره پروانه تولید کارگاهی، ۷۵۲ فقره پروانه تولید انفرادی و ۸۱۳ فقره کارت شناسایی هنرمندان برای فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان صادر شد.

۷۸۳ هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و ۳۹ نفر در رشته‌های آموزشی بلندمدت حضور داشتند و در این مدت ۱۲۰ نفر از شاغلان این حوزه در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

پارسال، ۹۸ هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در استان از بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان، عشایر و هفت هنرمند از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

مجموعه ادوات خوشنویسی موفق به دریافت نشان ملی و هشت اثر شامل گلیم رِندی، توبره، نقاشی پشت آئینه، قفل چهار کلید، قفل چالشتری، نگارگری گل و مُرغ روی هاونگ سنگی، گلیم‌بافی و جاسیخی موفقت، موفق به دریافت ۹ نشان فاخر و ملی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان در سال ۱۴۰۰ شدند.

پارسال، ۸۵ هزار و ۳۴۷ دلار انواع محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از استان به‌صورت کمرگی و چمدانی به خارج از کشور صادر شد.

در این مدت، ۷۶۴ مجوز فعالیت مشاغل خانگی مرتبط با صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.