مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در شهرستان لنده اختصاص داده شد.

اسفندیار برخه در بازدید از طرح های آب و فاضلاب لنده گفت: کاهش ۲۵ درصدی نزول رحمت الهی در پارسال و همچنین پایین بودن ظرفیت خطوط انتقال برخی روستاهای این شهرستان با تنش آبی مواجه هستند.

او با بیان اینکه به علت فرسودگی و قدیمی بودن شبکه‌های توزیع، خطوط انتقال آب و شبکه‌های توزیع نیازمند اصلاح و بازسازی است می گوید: از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۱۴۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در روستا‌های این شهرستان اختصاص داده شد.

برخه با اشاره به اینکه به دلیل کوچک بودن اندازه خط انتقال از دم تنگ لنده تا شهرک سرآسیاب روستا‌های در مسیر این خط انتقال در فصول گرم سال با تنش آبی مواجه هستند، گفت: با اصلاح این خط و افزایش اندازه لوله از ۴ به ۸ اینچ، تنش آبی در روستا‌های دم تنگ لنده، بنه بلوط، آبرزگه، کهناب، دشت بن، تراب علیا وسفلی، شهرک سرآسیاب، روستای سرآسیاب، شهرک بهاران، روستای ایدنک به طور کامل رفع می‌شود.

فرماندار لنده هم در این بازدید گفت: این شهرستان یکی از پر آب‌ترین شهرستان‌های استان است، ولی متاسفانه به علت مشکلات درشبکه توزیع آب در فصل تابستان برخی روستا‌های شهرستان مشکل تنش آبی دارند.

جلال دانش می گوید: با پیگیری‌های انجام شده یک دستگاه الکترو موتور پمپ آب برای جایگزین کردن موتور‌های پمپ آب دارای مشکل خریداری شده تا در مواقع اضطراری به مدار وصل شود.

همچنین مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز می گوید: از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات تنش آبی در روستا‌های شهرستان لنده استفاده می‌شود.

به گفته سرهنگ صالحی، بسیج سازندگی سپاه فتح استان آمادگی دارد به دورترین مناطق شهرستان لنده که با مشکل کمبود آب مواجه هستند آبرسانی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.