مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال سهمیه توزیع تخم نوغان در بین پرورش‌دهندگان کرم ابریشم این استان ۱۵ هزار جعبه تعیین شده است که درصورت تامین به صورت کامل توزیع می‌شود.

محمدمهدی یعقوب‌زاده گفت: سال ۹۹ میزان تولید پیله‌تر در استان ۳۳۵ تن و در سال گذشته بیش از ۴۹۰ تن بوده است که به ترتیب در پی توزیع ۱۰ هزار و ۸۰ و ۱۲ هزار و ۳۰۳ جعبه تخم نوغان محقق شده است.

او گفت: در صورت توزیع ۱۵ هزار تخم نوغان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ تن پیله‌تر در خراسان رضوی تولید شود.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توزیع تخم نوغان از هفته گذشته در استان آغاز شده و تا کنون ۱۲ هزار جعبه از مرکز توسعه نوغانداری تحویل استان شده و توزیع آن در حال انجام است.

یعقوب زاده گفت: به فراخور سردسیری و گرمسیری شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

او گفت: تامین برگ درخت توت به عنوان خوراک کرم ابریشم از اهمیت بالایی در پرورش این کرم برخوردار است به همین دلیل توزیع نهال توت هر سال در استان انجام می‌شود و توزیع ۵۰ هزار اصله نهال توت طی سال گذشته امسال به ۶۰ هزار اصله نهال افزایش یافته است.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: نهال‌های تولیدی و توزیعی نهال اصلاح شده هستند که با هدف تامین خوراک کرم ابریشم در سال‌های آینده توزیع می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.