امسال ۱۸ مجتمع کشاورزی و دامپروری در استان چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود.

آقای ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احداث مجتمع‌های کشاورزی و گلخانه‌ای از اولویت‌های مهم وزارت جهادکشاورزی است، گفت: امسال ۱۸ مجتمع کشاورزی و دامپروری در استان احداث می‌شود.

این مجتمع‌های کشاورزی در بخش توسعه گلخانه، گیاهان دارویی، دامداری، شیلات است که در بخش‌های طرح‌های دولتی و خصوصی اجرا می‌شود.

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، وجود آب و هوای متنوع، توسعه محصولات گلخانه‌ای یک مزیت منحصر به فرد در بخش کشاورزی است که باید برای اجرای این طرح‌ها آمایش و استعدادیابی انجام شود.


بیشتر بخوانید


امسال احداث ۱۰ مجتمع دامداری، گلخانه و تولید قارچ در استان در مساحت ۳۲۲ هکتار آغاز شد که تمام مراحل انجام مطالعات و واگذاری زمین انجام شده است.

در این مدت مجوز احداث هفت مجتمع کشاورزی در حوزه دامداری، اسب، گیاهان دارویی نیز در کمیسیون ماده دو در مساحتی بیش از ۸۴۷ هکتار صادر شد.

هم اکنون سطح اراضی زراعی و باغی استان ۲۴۵ هزار هکتار است که ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان دو هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۹:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت تبدیل به استانی پیشرفته در کشاورزی و کشت و صنعت و انبارداری و بسته بندی و سیلو و ذخیره سازی و کشتهای نوین و گلخانه ای و صنعت های پیشرفته کشاورزی و دامداری را توامان با صنعت و فناوریهای روز جهان داراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دمتون گررررم
آخرین اخبار