پیکر جوان ۲۴ ساله تفرش جهت اهدا عضو به تهران منتقل شد.

پیکر جوان ۲۴ ساله تفرشی  جهت اهدای اعضای بدن به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

این جوان تفرشی روز ۲۶ فروردین به دنبال سقوط از روی اسب دچار خونریزی شدید مغزی شده بود.

این جوان ۲۴ ساله پس از بستری در بیمارستان ولیعصر اراک و تایید مرگ مغزی ایشان، ساعت ۱۰ دیشب جهت اهدای اعضای بدن به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

نخستین اهدای عضو امسال استان مرکزی روز ۱۴ فروردین رقم خورد و خانم الهام میرمحمدی اهل خمین به دلیل تصادف در جاده خمین-محلات و بعد از تشخیص مرگ مغزی با رضایت خانواده جهت اهدای عضو به تهران منتقل شد.

دومین اهدای عضو سال جدید در استان مرکزی هم در ۱۶ فروردین رقم خورد و اعضای بدن جوان ناکام مرحوم" احسان عاجلو"، بیمار مرگ مغزی ۳۱ ساله شازندی با رضایت خانواده، جان هفت بیمار نیازمند عضو را نجات داد.

سومین اهداءکننده عضو در استان مرکزی هم راضیه مروتی، پرستار بیمارستان مدرس ساوه پرستار ساوجی بود که به دلیل تصادف مرگ مغزی شده بود و با رضایت خانواده برای اهدای عضو به تهران منتقل شد.

چهارمین اهداء کننده عضو در استان مرکزی در سال جدید هم مرحومه خدیجه باقری، مادر ۴۳ ساله خیرآبادی بود که اهدای اعضای بدنش با رضایت خانواده به ۵ نفر حیات دوباره بخشید.

بر اثر مرگ مغزی، خون‌رسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن‌رسانی به آن انجام نمی‌گیرد و مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیر قابل برگشت می‌شود، اما اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند.

امکان بهبودی و برگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد و اقدام پسندیده‌ای است که افراد با رضایت قلبی خود، با امضاء و تکمیل رضایت نامه، امکان زندگی کردن به چند بیمار دیگر را بدهند.

استان مرکزی به دلیل حجم بالای تصادفات و حوادث دیگر از جمله استان‌هایی است که به تعداد بیشتری از پیوند اعضا احتیاج دارد که خوشبختانه در چند سال گذشته تعداد افرادی به اهداء عضو اعضای بدن خود بعد از مرگ مغزی رضایت می‌دهند افزایش یافته و امید است با فرهنگ سازی این اقدام انسان دوستانه جان بیشتری از بیماران نیازمند عضو نجات یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.