معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از اواخر وقت امشب تا روز پنجشنبه شرایط برای شکل گیری گرد و غبار بر روی کشور عراق و انتقال آن به استان وجود دارد که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی بویژه در نیمه غربی استان می‌شود.

علی پناهی گفت: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه وضعیت هوای استان بیشتر غبارآلود است که توصیه می‌شود از تردد‌های غیرضروری و انجام ورزش‌های متاثر از کیفیت هوا خودداری شود.

او گفت: از امروز تا روز جمعه وضعیت جوی استان نسبتا پایدار است، هرچند در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه احتمال وقوع بارش‌های پراکنده و رعد و برق در پاره‌ای از نقاط وجود دارد که از نظر مقدار خفیف است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان می گوید: سرعت وزش باد در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نسبتا شدید است و دمای هوای استان نیز از فردا  سه شنبه در طول ساعات شب حدود پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

به گفته او: در شبانه روز گذشته روستای قاملو در شهر قروه با دمای منفی سه درجه سردترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین پنج و ۲۱ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.