معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : از سامانه مهارت‌آموزی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه رونمایی شد .

بهزاد باباخانی با اشاره به رونمایی از سامانه مهارت‌آموزی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه، گفت : با رونمایی از این سامانه ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی ماهر برای کار در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته آموزش می‌بینند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه این سامانه در راستای اجرای یکی از تفاهم نامه‌های سند نفت، گاز و پتروشیمی استان با مشارکت استانداری کرمانشاه، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و استان و وزارت نفت راه اندازی شد.

این سامانه به منظور ثبت نام و مهارت آموزی ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی کار در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته استان برنانه ریزی شده است.

جوانان با سن ۲۰ تا ۳۰ سال دارای مدرک دیپلم امکان ثبت نام در پنج رشته شغلی مورد نیاز شامل ابزار دقیق، جوشکار صنعتی- برق کار صنعتی، لوله کش صنعتی، نصب ماشین آلات مکانیکی را در این سامانه خواهند داشت.

از علاقمندان درخواست می شود برای ثبت نام در این سامانه به سایت www.maharat-kr.ir مراجعه کنند.

با نگاهی به برنامه‌های طراحی شده در جهت تقویت و توسعه صنعت در استان، مشاهده می‌گردد که میزان واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی طی سالیان اخیر به پنج برابر افزایش یافته است.

توسعه واحد‌های بزرگ در استان از جمله ۱۵ طرح در قالب سند نفت، گاز و پتروشیمی در دست اجرا است که چهار طرح در حوزه‌های بالادستی، ۹ طرح در حوزه میانی و پایین دستی و نیز ۲ طرح در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای برای آماده‌سازی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می‌باشد که این نشان‌دهنده عزم جدی استان برای توسعه و تقویت حوزه صنعت است.

خواستار استفاده سرمایه گذاران از ظرفیت قیر طبیعی استان شدیم هم اکنون ۷۰ درصد منابع قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه قرار دارد و این یعنی ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شده است.

از سرمایه‌گذاران درخواست می شود که در این زمینه درخواست‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند تا با استفاده از تفاهم نامه با وزارت نفت زمینه استفاده بهینه از این منبع با ارزش فراهم گردد و از خام فروشی آن جلوگیری شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
با سلام خسته نباشین من ۳۲ سالمه مدرک کارشناسی دارم میتونم ثبت نام کنم