مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: در استان یک هزار و ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت وجود دارد که برای همه این روستا‌ها نقشه طرح هادی تهیه و تصویب شده است.

رضا قادری گفت: امسال ۳۰۰ طرح هادی در روستا‌های استان با یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی می‌شود.

او گفت: هر روستایی که ۱۰ سال از عمر طرح هادی آن سپری شده باشد، مورد بازنگری قرار می‌گیرد، و این اقدام تاکنون در ۱۷۷ روستای استان اجرا شده است و امسال نیز در ۱۰ درصد از روستا‌های مطالعه شده این طرح انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: از مجموع روستا‌های استان ۱۴۷ روستا شامل این طرح می‌شود که برای اجرای آن ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گفته قادری اجرای طرح هادی در ۵۵۱ روستای استانان اجام شده است که ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان در این روستا‌ها ساکن هستند و حداقل یک فاز طرح هادی در آن اجرایی شده، و در ۴۰۰ روستای استان هم ۲ تا پنج فاز طرح هادی اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان می گوید: ۳۸۰ روستا از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد که از لحاظ عمرانی کمتر به آن توجه شده است و به همین منظور طرح کاربری (طرحی که مختصرتر از طرح هادی است) در ۳۳ روستا انجام گرفته و تسهیلات مسکن هم در ۱۸۰ روستایی که جمعیت آن‌ها کمتر از ۲۰ خانوار بوده، پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.