مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان رضوی از رشد ۲۹ درصدی جوجه‌ریزی در سال گذشته خبرداد.

 محمدمهدی یعقوب‌زاده گفت: جوجه‌ریزی طی سال گذشته در واحد‌های پرورش مرغ این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد داشته است.

او گفت: میزان جوجه‌ریزی در سال گذشته ۱۱۰ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۳۶۵ قطعه ثبت شده است که نسبت به سال ۹۹ رشد بسیار خوبی را دارد.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی ۲۵ روز فروردین امسال هفت میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۳۲ قطعه جوجه‌ریزی در استان ثبت شده است که پیش بینی می‌کنیم به بیش از ۹ میلیون قطعه هم برسد که در صورت تحقق ۳۷.۵ درصد رشد نسبت به سال قبل خواهد داشت.

یعقوب زاده گفت: در حال حاضر روزانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن مرغ گرم کشتار می‌شود که بین ۵۰ تا ۱۰۰ تن آن از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

او گفت: جوجه‌ریزی خوب ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه‌ای در اسفند سال گذشته موجب شده است در ماه رمضان شاهد ورود مرغ به میزان بیش از نیاز به بازار باشیم.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی روزانه ۵۰۰ تن مصرف گوشت مرغ دارد و سالانه ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تولید می‌شود.

برچسب ها: جوجه ریزی ، پرورش مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.