براساس اعلام برخی بیماران، تعدادی از پزشکان همدان به صورت خودسرانه و بدون دریافت نرخ نامه، تعرفه ویزیت را افزایش داده اند.

مدرکیان  رئیس سازمان نظام پزشکی همدان  گفت: باید تعرفه‌ها در انتهای سال قبل تعیین و ابلاغ شود و  با وجود همه پیگیری‌ها هنوز این اتفاق نیفتاده و فعلا هزینه ویزیت بیماران نرخ پارسال است و هیچ پزشکی حق افزایش ویزیت را تا ابلاغ نهایی ندارد.

دکتر علیرضا مدرکیان گفت: افزایش تعرفه ویزیت پزشکان باید در هیئت دولت به تصویب برسد و هنوز هیچ نرخ نامه جدیدی ابلاغ نشده است.

او گفت:باید نرخ‌گذاری بر اساس قیمت تمام شده باشد و  اگر ۷۰ درصد این هزینه را سازمان‌های بیمه‌گر تقبل کنند، هزینه پرداختی از جیب بیماران کمتر می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت:حدود ۱۰ درصد از اعتبارات بخش درمان برای پزشکان هزینه می‌شود، که هزینه‌های بالای درمان مربوط به مواردی از قبیل تجهیزات، دارو، امکانات بیمارستانی است که قطعا ارتباطی به ویزیت پزشکان ندارد.

مدرکیان گفت: بیماران در کلینیک‌های تخصصی‌و‌فوق تخصصی دولتی می‌توانند با پرداخت ۶ هزار تومان توسط بهترین پزشکان ویزیت می‌شوند.

او گفت:عمده هزینه بیماران مربوط به هزینه دارو، خدمات پاراکلینیکی، خدمات تشخیصی مانند ام آر آی و تصویربرداری است و اگر هزینه دارو و تجهیزات کاهش یابد هزینه‌های کلی درمان هم کاهش می‌یابد.

رئیس نظام پزشکی همدان افزود:ممکن است امسال هزینه تعرفه پزشکان تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.