نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: طبق گزارش‌ها مردم استان در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد پیشتاز بوده‌اند که نشانگر خوبی این مردم است.

حجت الاسلام مصطفی محامی در مراسم جشن گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد استان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) عنوان داشت: در زندگی هر کدام از ما ممکن است حوادث و اتفاقاتی رخ بدهد و در حال حاضر نیز افرادی در جامعه ما وجود دارند که نیازمند مساعدت هستند.

امام جمعه زاهدان گفت: چنین حوادث و اتفاقاتی در نظام الهی دارای حکمت‌هایی است و در نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، ایشان اصناف مختلف مردم را بیان کرده و می‌فرمایند جمعی نیازمندان در جامعه وجود دارند که هم خود این طیف در حال امتحان هستند هم وسیله‌ای هستند برای امتحان افرادی که توان حمایت از نیازمندان را دارند.

محامی گفت: کسانی که شرایط مالی برای رسیدگی به نیازمندان را دارند باید اینکار را انجام دهند، زیرا از این راه امتحان می‌شوند که آیا به هم نوع خود کمک می‌کنند یا خیر و هر کس هر چقدر که بتواند مسئولیت دینی، اخلاقی و انسانی اش اقتضا می‌کند که در حد توان کمک کند.

او گفت: بر اساس این آیه اگر به یک نفر حیات و زندگی بدهید مانند این است که همه انسان‌ها را زنده کرده باشید و در حال حاضر نیز آزاد کردن یک نفر همانند آزاد سازی جمعیت و جامعه می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت : خداوند متعال در خصوص کار خیر، احسان و نیکی به دیگران تعابیر متعدد و متفاوتی دارد و هم امر به احسان کرده و هم نسبت به این احسان به تعابیر مختلف تشویق و ترغیب دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار