سقوط پاراگلایدر در سایت مشرف به دریاچه زریبار مریوان باعث کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن یک نفر دیگر شد.

ساعت ۲۰ دیشب سقوط پاراگلایدر در قله فیله قوس در سایت مشرف به دریاچه بین المللی زریوار باعث کشته شدن مسافر و مصدومیت خلبان شد.

رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان گفت: ساعت ۱۷ روز گذشته یک مورد سقوط پاراگلایدر در سایت پروازی مشرف به دریاچه زریوار گزارش شد.

کامران رحیمی گفت: نیرو‌های فوریت پزشکی بلافاصله به محل اعزام شدند و خلبان و مسافر آن را که به شدت مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل کردند.

او می گوید:متاسفانه مسافر به نام برهان رازدار ۲۵ ساله اهل شهرستان مریوان به دلیل شدت جراحات و خونریزی داخلی در ساعت ۲۰ در بیمارستان جان خود را از دست داد.

رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان گفت: خلبان نیز به نام ژوبین اسد رخ ۱۴ ساله اهل شهرستان مریوان از ناحیه پا دچار شکستگی شد و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت.

رحیمی می گوید: متاسفانه خلبان که فردی نوجوان و فرزند مربی پارگلایدر است فاقد مجوز پرواز بوده و به صورت غیرقانونی اقدام به پرواز کرده بود که باعث کشته شدن یک نفر و مصدومیت خودش شد.

او گفت: کسانی که دارای مدارک قانونی شامل بیمه، گواهینامه پرواز و تجهیزات به روز منطبق با استاندارد‌های لازم باشند مجوز پرواز دارند گفت: خلبان هیچکدام از مدارک لازم و قانونی را نداشت و پدرش که مربی و مدارک لازم را دارد مجاز به پرواز بود و ما هم بار‌ها به کسانی که فاقد مجوز‌های قانونی هستند تذکر داده ایم که نباید اقدام به پرواز کنند.

رحیمی می گوید: در حال حاضر در شهرستان مریوان تنها سه نفر مجوز پرواز پاراگلایدر را دارند.

رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان گفت: نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان نیز مبنی بر ممنوع بودن پرواز برای کسانی که فاقد مجوز قانونی هستند به دست ما رسیده است و ما نیز تذکر‌های لازم را اعلام کرده ایم و پرواز دیروز نیز که منجر به این حادثه تلخ شد بدون اطلاع ما بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.