رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت:رهایی فاضلاب‌ در ساحل تهدیدی جدی برای سلامت افرادی است که در این منطقه شنا می‌کنند.

کامبیز عبداللهی می‌گوید: رهایی فاضلاب‌های شهری و خانگی مشکل ساحل گردشگرپذیر گناوه است که نه تنها تهدیدی جدی برای سلامت افرادی است که در این منطقه شنا می‌کنند بلکه بر روند رشد آبزیان دریایی تاثیر منفی دارد.

او گفت: چهار کانال بزرگ فاضلاب گناوه به دریا می‌رسد و حجم بالایی فاضلاب را راهی دریا می‌کند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه، بیشتر درصد آلودگی حاصل از تمامی آلاینده‌های آب در عمق کم و نزدیک به ساحل اتفاق می‌افتد.

عبداللهی گفت: پخش بوی نامناسب و احتمال انتقال انواع بیماری‌ها به شهروندان و گردشگران دراین نقطه برای شهر گردشگری گناوه زیبنده نیست و باید هرچه زودتر به این وضعیت رسیدگی شود.

او گفت: هفته‌های گذشته از محل‌های ورود فاضلاب به دریا بازدید شد و در گفت‌وگو با دیگر مسئولان برای مسدود شدن دریچه منتهی به ساحل تصمیم گرفته شد و این دریچه بسته شد، اما دوباره کانال‌های ورودی به دریا به علت نامشخص باز شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: مسدودشدن کانال‌های سرریز آب‌های سطحی و فاضلاب به سمت دریا به صورت دائمی تا قبل از فصل بارندگی، پاکسازی کانال‌ها هفته‌ای دو بار توسط شهرداری و تصفیه آب‌های فاضلاب پیش از ورود به دریا و استفاده برای فضای سبز از جمله راهکار‌ها برای مقابله با آلودگی ساحل گناوه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.