مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: امسال گازرسانی به ۳۵۳ روستا در مناطق سخت گذر و ۲ شهر «ازگله» و «ریجاب» استان کرمانشاه در دست اجرا است.

سیروس شهبازی گفت: با گازرسانی به این روستاها، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان به ۹۴ درصد ارتقا خواهد یافت.

علاوه بر موارد مذکور، گازرسانی به ۲۵ روستا در مرحله مناقصه گذاری و ۱۶۳ روستا نیز در مرحله طراحی است.

۱۳۰ روستای استان کرمانشاه سال گذشته گازرسانی شد

 به گفته شهبازی، در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۰ روستای استان عمدتا در مناطق سخت گذر گاز رسانی شد و در حال حاضر ۸۴ درصد خانوار‌های روستایی کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

اکنون از مجموع ۲ هزار و ۵۴۶ روستای دارای سکنه استان کرمانشاه ۲ هزار و ۳۰۰ روستا قابل گازرسانی است که از این تعداد هزار و ۷۹۲ روستا اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

در سال ۱۴۰۰ به منظور توسعه گازرسانی در سطح استان علی الخصوص روستا‌های باقیمانده و شهر‌های مرزی؛ پروژه‌های گازرسانی به سه شهر و بیش از ۳۰۰ روستا در دست اقدام بود که با اجرای این طرح‌ها ۲۶ هزار و ۷۶۹ مشترک جدید به مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان افزوده شد.

 سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۵ انشعاب جدید شهری و روستای نصب شد، جهت تحقق این مهم ۷۶۲ کیلومتر در بخش شهری و روستای شبکه گذاری شد.

۶۵۱ هزار مشترک گاز طبیعی در استان است

شهبازی گفت: اکنون بیش از ۶۵۱ هزار مشترک در استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند که از این تعداد ۵۲۱ هزار اشتراک در بخش شهری شامل ۳۰ شهر؛ ۱۳۰ هزار و ۲۱۲ مورد اشتراک در بخش روستایی با ۴۳۹ هزار و ۲۸۷ خانوار است.

در مجموع از ابتدای گازرسانی در استان تاکنون ۱۱ هزار و ۲۴۳ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده که زمینه برخورداری بیش از ۶۵۰ هزار مشترک در استان از نعمت گازطبیعی را فراهم آورده است.

تمام خدمات شرکت گاز استان بصورت غیر حضوری و از طریق دفاتر پیشخوان به مشترکان صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.