صنایع دستی و سوغات خراسان رضوی در نوروز بیش از ۸ میلیارد تومان فروش داشت.

رضا ابراهیم‌نیا گفت: با ایجاد ۵۴۸ غرفه در ۴۸ بازارچه و فعالیت ۶۲۰ هنرمند در ۴۲ رشته، صنایع دستی و سوغات در خراسان رضوی بیش از ۸ میلیارد تومان فروش نوروزی داشت.

او گفت: این ایام زیورآلات، فیروزه‌کوبی، دست‌بافت‌ها به خصوص گلیم و فرت، سنگ‌تراشی‌های هرکاره و گوهرسنگ‌ها بیشترین مقدار فروش و استقبال مردمی را داشت.


بیشتر بخوانید



سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری گفت: از بین ۳۳ شهرستان در استان ۲۲ شهرستان که توجیه‌پذیری بیشتری در فروش صنایع دستی داشت، در تاسیس بازارچه استفاده شد.

ابراهیم‌نیا گفت: برنامه‌ریزی ما در خصوص استقبال مردم ایجاد حدود ۳۰۰ غرفه بود، اما با توجه به افزایش تعداد تقاضا‌ها عدد غرفه‌ها به ۵۴۸ مورد رسید.

او گفت: به طور قطع در مناطقی که گردشگری فعال‌تر باشد، رونق فروش، آموزش صنایع‌دستی و توجه به فراگیری هر کدام از آن نیز بیشتر خواهد بود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در این استان از ۲۹۴ رشته در حوزه صنایع دستی ۸۵ رشته فعال وجود دارد، از این تعداد حدود ۲۲ رشته از رشته‌های بومی استان است که در اولویت برنامه‌ریزی و حمایت قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.