رییس پارک ملی کرخه نسبت به تشدید آتش‌سوزی‌ها در زیستگاه گوزن زرد به دلیل خشک شدن بخش زیادی از درختان جنگل کرخه هشدار داد.

محمد الوندی گفت: کم آبی و گرما باعث خشک شدن بخش زیادی از درختان جنگل‌های کرخه شده است و این منطقه شرایط کم آبی شدید و دمای بالایی را در تابستان گذشته تجربه کرد و پاییز و زمستان کم‌بارانی را نیز گذراند و بخش زیادی از درختان پده که جزو درختان آب‌دوست به شمار می‌آیند به صورت کامل یا بخشی از آن‌ها خشک شده است.

او می گوید: خشک شدن این درختان، باعث تشدید آتش سوزی در جنگل و دشوارتر شدن مهار این حریق‌ها می‌شود که برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آتش‌سوزی و یا اقدامات اطفای حریق را ضروری می‌کند.

به گفته رییس پارک ملی کرخه منشاء آتش سوزی‌های پارک ملی کرخه عامل انسانی (سهوی یا عمدی) بوده، در این منطقه تاکنون عامل طبیعی آتش‌سوزی نداشتیم و بیشتر آن‌ها به دلیل سرایت حریق از آتش‌سوزی کاه و کلش در مزارع همجوار جنگل است.

این مقام مسئول گفت: امسال تاکنون پنج مورد آتش سوزی به مساحت هفت هکتار در جنگل‌های حفاظت شده کرخه رخ داده است.

 در سال گذشته ۳۰ مورد از آتش سوزی‌ها در این بازه زمانی اتفاق افتاده که نشان می‌دهد این حریق‌ها از نظر تعداد و مساحت تحت تاثیر آتش سوزی مزارع کشاورزی است که عامل انسانی و عمدی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.