استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید برای ساخت ۲۸۳ هنرستان در سیستان و بلوچستان جانمایی انجام شود و موج هنرستان سازی در استان شکل بگیرد.

 مدرس خیابانی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: توسعه و ایجاد هنرستان‌ها در سیستان و بلوچستان برای کمک به چرخه اشتغال آفرینی یک ضرورت است که باید از همه ظرفیت‌ها و منابع دولتی آموزش و پرورش، خیرین و برخی دستگاه‌های اجرایی استان برای رسیدن این هدف استفاده کرد.

استاندار اظهار کرد: باید از رشته‌های مهارت محور در استان پشتیبانی شود.

وی افزود: در کنار توسعه و ایجاد هنرستان‌ها، راه اندازی رشته‌های پیشران اقتصادی که با شرایط و ظرفیت‌های اقتصادی استان متناسب است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری شرط اول تحقق مصوبات و برنامه هاست، ادامه داد: تشویق جامعه برای روی آوردن به هنرستان‌ها با بیان میزان بیکاری در سایر رشته‌ها امکان پذیر است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر مشارکت بنگاه‌های اقتصادی و برخی دستگاه اجرایی در توسعه هنرستان‌های وابسته اظهار کرد: به طور مثال کارخانه سیمان سیستان، سازمان بنادر و کشتیرانی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با راه اندازی هنرستان‌های وابسته می‌توانند نقش مهمی در اشتغال زایی استان ایفا کنند.

مدرس خیابانی در بخش دیگری با تاکید بر لزوم تامین نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش استان، خاطر نشان کرد: جذب نیرو‌های خرید خدمات باید براساس تناسب رشته تحصیلی صورت پذیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری بر اتمام پروژه‌های ورزشی آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: اولویت با پروژه‌هایی است که بالاترین سطح پیشرفت را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار