مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان جزو ۵ استان برتر کشور در تولید ژل رویال است و در سال گذشته زنبورداران استان ۳۵۰ کیلو گرم ژل رویال را با بهترین کیفیت تولید کردند.

مهدی فتحی گفت: در حال حاظر ۷ هزار و ۶۰۰ زنبورستان در سطح استان وجود دارد که به صورت مستقیم برای ۱۱ هزار نفر در استان شغل ایجاد کرده است.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت: صنعت زنبورداری استان در حال توسعه و تولید فراورده‌هایی دیگری مثل بره موم، ژل رویال، گرده گل و ... می‌باشد و  بر اساس آخرین آمار در سال گذشته هزار و ۸۷۲ تن عسل مرغوب در کردستان تولید شده است.

به گفته او  بیش از ۹۰ درصد عسل تولید شده در کردستان کاملا طبیعی است و به جهت کیفیت بالای عسل تولید شده در کردستان قیمت این ماده غذایی از میانگین کشوری بالا‌تر است.

فتحی می گوید: ۲۸۰ هزار کلونی زنبور عسل در استان داریم که ۹۷ درصد آن مدرن و تنها ۳ درصد این کلونی‌ها به صورت سنتی نگه داری می‌شوند.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان در تولید عسل رتبه ۱۳ کشوری را دارد که به جهت تعهد زنبورداران استان و نیز تنوع در پوشش گیاهی عسل تولید در کردستان یک برند خوش نام و قابل اعتماد در کشور است.

هرساله در مهر ماه همزمان با سراسر کشور سرشماری کلونی‌های زنبور عسل در کردستان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.