کره شمالی نوع جدیدی از موشک‌های هدایت شونده را آزمایش کرد

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد، کره شمالی دو پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

رسانه دولتی کره شمالی روز یکشنبه گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور بر آزمایش یک سلاح تاکتیکی هدایت شونده نوع جدید نظارت داشته است که عملیات هسته‌ای تاکتیکی این کشور را تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد، کره شمالی دو پرتابه پرتاب کرده که ۱۱۰ کیلومتر در ارتفاع ۲۵ کیلومتری به سمت دریای ژاپن پرواز کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که نوع جدیدی از سلاح از سوی پیونگ یانگ آزمایش شده و این آزمایش با نظارت رئیس دولت موفقیت آمیز بوده است.

کره شمالی نوع جدیدی از موشک‌های هدایت شونده را آزمایش کرد

ارتش کره جنوبی عنوان کرد که این آزمایش در ساحل عمارت خصوصی کیم جونگ اون در ساحل شرقی نزدیک هامهونگ انجام شده است.

این سیستم تسلیحاتی هدایت شونده تاکتیکی نوع جدید که با علاقه ویژه کمیته مرکزی حزب توسعه یافته است، در بهبود قابل توجه قدرت آتش واحد‌های توپخانه دوربرد خط مقدم و افزایش کارایی در عملیات تاکتیکی اهمیت زیادی دارد. 

از پایان سال ۲۰۱۷، پیونگ یانگ یک توقف داوطلبانه آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب سامانه‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را حفظ کرده بود. با این حال، در ماه ژانویه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که به دلیل سیاست خصمانه از سوی آمریکا علیه کشورش،  از سرگیری کلیه فعالیت‌های تعلیق شده را بررسی خواهد کرد.

تعدادی از رسانه‌ها و کارشناسان این بیانیه را نشانه‌ای از قصد پیونگ یانگ برای توقف اجرای مهلت قانونی آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد در بحبوحه توقف گفتگو‌ها با واشنگتن دانسته‌اند.

روز دوشنبه، کره شمالی دهمین سالگرد تصدی کیم جونگ اون به عنوان رهبر حزب کارگران کره را جشن گرفت. کیم در طول ۱۰ سال قدرت، بیش از ۱۰۰ پرتاب موشک از جمله پرتاب‌های بین قاره‌ای و چهار آزمایش موشک هسته‌ای انجام داده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار