ایتالیا همه کشتی‌های روسیه را از ورود به بنادر خود منع می‌کند کشتی‌های با پرچم روسیه نیز از ورود به بنادر رومانی در دریای سیاه و دانوب منع می‌شوند.

ایتالیا امروز (شنبه) اعلام کرد که از فردا ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) ورود تمامی کشتی‌های روس به بنادر ایتالیا ممنوع خواهد بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، امروز این اطلاعیه به تمامی بنادر ایتالیا ارسال شد و طبق اعلام این خبرگزاری «به عنوان بخشی از تحریم‌های گسترده اتحادیه اروپا که در اوایل ماه جاری اعلام شد، ایتالیا از روز یکشنبه همه کشتی‌های روسیه را از ورود به بنادر خود منع می‌کند. همچنین کشتی‌هایی که اکنون در بنادر ایتالیا هستند، باید بلافاصله پس از تکمیل فعالیت تجاری خود این بنادر را ترک کنند.»

از طرفی از تاریخ ۱۷ آوریل، کشتی‌های با پرچم روسیه نیز از ورود به بنادر رومانی در دریای سیاه و دانوب منع خواهند شد. البته کشتی‌های بشردوستانه و همچنین کشتی‌هایی که برخی از کالا‌ها را به کشور‌های اتحادیه اروپا حمل می‌کنند از این قاعده مستثنی هستند.

تلویزیون رومانی دراین باره اعلام کرد: «ورود به بنادر رومانی برای هر کشتی ثبت شده تحت پرچم روسیه ممنوع است، این شامل کشتی‌هایی هم می‌شود که پس از تاریخ ۲۴ فوریه پرچم روسیه را به پرچم هر کشور دیگری تغییر داده‌اند یا ثبت نام خود را در روسیه به ثبت در هر کشور دیگری تغییر داده باشند.»

در اوایل ماه جاری میلادی، اتحادیه اروپا بسته دیگری از تحریم‌ها علیه روسیه اعمال کرد که شامل منع کشتی‌های روسی از ورود به بنادر اتحادیه اروپا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار