با حضور معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور، فرهاد فرهودی به عنوان سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

آقای علی شهری معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس ظهر روز شنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید این نهاد گفت : توجه به مقوله آموزش و پرورش و اهمیت دادن به این مقوله در همه ابعاد به خوبی قابل لمس و درک است.

به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مدرسه جایی است که درآن آینده سازان پرورش می‌یابند.

دشمنان قسم خورده که علیه کشور ما تحریمات ظالمانه داشتند، فکر نمی‌کردند جمهوری اسلامی ایران از حوزه نظام تعلیم و تربیت اش در زمان شیوع ویروس کرونا سربلند بیرون آید، اما امروز می‌بینیم که از این مهم سربلند بیرون آمده است، علرغم همه ناکامی‌ها در این حوزه توفیقاتی در نظام آمورشی حاصل شد که می‌توان الگو واقع شود.

معلمان امروز فعالیت حضوری خود را شروع کرده اند، فضای فیزیکی و حضور دانش آموزان در مدرسه دارای اهمیت بسیار است، ناگفته نماند که اگر مدرسه نباشد جامعه شور و نشاط چندانی را شاهد نخواهد شد.

 در استانی همانند آذربایجان شرقی بهتر است به سمت احداث مدارسی برویم که زیر ساخت تربیت تمام ساعتی را تامین کند، و مدرسه‌ای در تراز سند تحول بنیادین آموز ش و پرورش راه اندازی شود.

نباید فراموش کنیم که مدارسی که ما می‌سازیم بسیار در امر تربیت تاثیر گذار است و این مهم را ما متخصصین نوسازی مدارس باید به عنوان یک تابلو در مقابل داشته باشیم و به آن عمل کنیم.

آقای علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش مقوله‌ای مهم بوده و مسیر موفقیت هر جامعه از این نهاد می‌گذرد.

میرزا حسن رشدیه پیشگام آموزش نوین در ایران بود، اوبا فعالیت‌های بنیادین خویش توانست در نظام آموزشی کشور، تحولی نهادین پدید آورد، آموزه‌های پیشین را با دگرگونی‌های اساسی همراه سازد و فرهنگ جامعه را به سمت توسعه هدایت کند.

 تحول چندانی طی صد سال اخیر در نظام آموزش و پرورش رخ نداده بود، ولی پس از صد سال خداوند توفیق این را داد که بتوانم کلید تحول در آموزش را زده و تغییراتی در این حوزه را رقم بزنم.

از روز اولی که معلمان وارد کلاس درس می‌شوند، رتبه بندی خواهند شد، از طرفی همه‌ی کارکنان وزارت آمورش و پروش که در حکم کارگزینی آن‌ها معلم درج شده نیز شامل این لایحه خواهند شد و درصدی از مجموع سه شاخص حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود.

 در رتبه بندی معلمان اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد مجموع سه شاخصه فوق، افزایش حقوق خواهند داشت.

گفتنی است طی حکمی ازسوی معاون وزیر آموزش و پرورش ورئیس سازمان نوسازی توسعه وتجهیز مدارس کشور، پیام صدقی به عنوان مشاور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انتخاب و فرهاد فرهودی سرپرست اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان آذربایجانشرقی شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.