استاندار همدان بر برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد.

 علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد مدیریت کرونای استان گفت: مراسم شب های قدر در محیط‌های باز بدون محدودیت و در محیط‌های بسته دارای تهویه با توجه به ضوابط رنگ بندی شهر‌ها و ظرفیت مکان مناسب طبق ابلاغیه ستاد برگزار شود.

او گفت:دستورالعمل‌های مصوب در ستاد کرونا لازم الاجرا است از مردم خواست برای مبارزه با این ویروس تمام تلاش خود را به کار گرفته و از هرگونه عادی انگاری به شدت پرهیز کنند.

استاندار همدان گفت: تسریع در فرآیند تزریق دُز سوم واکسن کرونا، تاکید کرد: اطلاع‌رسانی گسترده و تشویق مردم از سوی مسئولان و رسانه‌ها را برای تزریق و دریافت دُز سوم واکسن کرونا ضروری است.

قاسمی فرزاد گفت: کاهش چشمگیر میزان بستری و مرگ و میر در افرادی که سه دُز واکسن کرونا را تزریق کردند اهمیت واکسیناسیون را بیش از پیش نشان می‌دهد.

استاندار گفت: آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان همدان گفت: اکنون شهرستان «کبودراهنگ» در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های «بهار، ملایر و نهاوند» در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

قاسمی فرزاد گفت:بر فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها و ارائه آموزش در همه مقاطع تحصیلی استان با توجه به فروکش کردن آمار مبتلایان به کرونا و مدارس و دانشگاه‌های استان فعالیت خود را با رعایت ضوابط بهداشتی، مصوبات استانی ستاد کرونا و با تمام توان ادامه خواهند داد.

شیوه‌نامه‌های بهداشتی شب‌های قدر:
مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در اماکن باز و غیر مسقف با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
این مراسم در اماکن مسقف در شهر‌های قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت، شهر‌های نارنجی با ۵۰ درصد، شهر‌های زرد با ۷۰ درصد ظرفیت و در شهر‌های آبی بدون محدودیت ظرفیت برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.