مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از کشف و ضبط بیش از ٢۵٠ تُن فرآورده‌ خام دامی غیربهداشتی در خراسان رضوی خبر داد.

جواد اعلمی گفت: بیش از ۲۵۹ تُن فراورده خام‌ دامی غیربهداشتی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان تا کنون شناسایی و از ورود آنها به بازار مصرف جلوگیری شده است.

 در قالب طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی خراسان رضوی ۱۱۶ گروه دامپزشکی و ۲۳۲ بازرس و کارشناس فعال شده اند و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

او گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون ۲۳ هزار و ۲۳۵ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان خراسان رضوی انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همچنین طی مدت یاد شده ۲۲۲ پرونده قضایی در استان تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و هفت مرکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی غیر بهداشتی مهر و موم شده‌ است.

اعلمی گفت: طی این مدت با ۹۲ خودروی عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی که به صورت غیرمجاز اقدام به فروش می‌کردند نیز برخورد شده است و این در حالی است که از آغاز اجرای این طرح در خراسان رضوی و نظارت این مجموعه بر کشتارگاههای طیور تا کنون بیش از ۲۰ هزار تن گوشت مرغ حاصل ذبح و  افزون بر ۱۱ میلیون و ۲۶۳ هزار قطعه طیور تولید شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار