سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات شیوه‌نامه‌های بهداشتی شب‌های قدر را تشریح کرد.

عباس شیراوژن ضمن تشریح آخرین جزئیات جلسه ستاد ملی کرونا گفت: افزایش مختصری در تعداد بیماران داریم که الزاماً پیش بینی کننده موج جدید بیماری نیست. 

به گفته او مرجع رسمی اعلام موج جدید بیماری ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت است، بنابراین اظهار نظر‌های کارشناسی مردم را نگران نکند.

در این جلسه تاکید شد آموزش در همه مدارس و دانشگاه‌ها بدون هیچ استثنایی حضوری باشد.

ایجاد امکان صادرات واکسن مازاد بر نیاز فعلی و آینده برای تولیدکنندگان داخلی و اعلام آمادگی اعزام نیرو‌های درمانی و ارسال واکسن به کشور چین در صورت اعلام نیاز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در اماکن باز و غیر مسقف با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

این مراسم در اماکن مسقف در شهر‌های قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت، شهر‌های نارنجی با ۵۰ درصد، شهر‌های زرد با ۷۰ درصد ظرفیت و در شهر‌های آبی بدون محدودیت ظرفیت برگزار خواهد شد.

به زودی تمام خدمات مشروط به استعلام از سامانه «ایران من» مانند تهیه بلیط و تردد بین شهری منوط به تزریق سه نوبت واکسن خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
خدایا یا یه عقلی یه مسوولین بده یا یه صبری به ملت؛ آخه مگه توشهرهابی آبی معلومه که کی مریضه کی نیست اگه تو توشهر ابی باشی بغل دستیت مریض باشه احتمال ییمارشدنت کمتر از اینه که تو شهر قرمز بغل دستیت مریض باشه؟!!در ضمن هیچ تضمینی برای رعایت پروتکلها در مراسم ها نیست؛ خودخواه بی وجدان ماسک را میندازه زیر چوتش توجلسه میشینه وکسی هم حق نداره چیزی بگه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
خدایا به دادمون برس در شهرهای قرمز در اماکن مسقف هم مراسم برگزار می شه ،واقعا که این کدوم به اصطلاح کارشناسی این رو توصیه کرده الحق والانصاف که خیلی کارشناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
رنگ بندی شهر ها بطور دقیق در کدام سایت مشخص است؟ اپلیکیشن ماسک و سایت ماسک که کار نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
مهیار ب
۱۳:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
عمدا سایت ماسک و اپ ماسک رو بستن که آمار مشخص نشه.شهرهای قرمز و زرد و... ماست مالی بشه
فاجعه هست سیاست تو بهداشت و درمان هم وارد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همه و همه باید با تمام توان مراعات کنیم
راه حلش اینه که فاصله ها رو رعایت کنیم و بهداشت فردی را همچنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) میخواستم عرض کنم که آیا این ستاد با مردم پدرکشتگی دارد؟مگر وظیفه این ستاد این نیست که با اتخاذ تصمیمات صحیح با این ویروس مقابله کند؟وقتی آمار رو با افزایش است و شهر های قرمز و نارنجی هفته به هفته افزایش می یابد باز به جای اقدامات پیشگیرانه تاکید دوباره بر آموزش حضوری مدارس و دانشگاه ها؟ تا کی قرار است تصمیمات اشتباه بگیرید و دوباره همان را تکرار کنید؟دانش آموز اگر مبتلا شد و ۱۰ روز خانه نشین شد افت تحصیلی اتفاق نمی افتد؟الان در این یک ماه افت تحصیلی جبران میشود؟امتحانات را میتوان نوبتی در فضای بزرگ تر و با فاصله گذاری حداکثری برگزار کرد اما حضور این تعداد دانش آموز در کلاس های کوچک بدون امکانات چه توجیهی دارد؟چرا عادی انگاری میکنید؟آمار کرونا را دیگر اخبار هم پخش نمیکند چه شده؟کرونا تمام شده ما خبر نداریم؟قرار است همه شهر ها قرمز شود تا تصمیم بگیرید؟کوتاهی تا کی؟الان شما پاسخگوی کسانی که به خاطر این تصمیمات مبتلا شده و یا فوت کرده اند هستید؟نظر مردم پشیزی ارزش ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آمار این را بدهید که هر شخص فوت شده چند دوز واکسن زده بوده است.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مهم اینه که واکسن تأثیر گذار بوده که ابتلا ها و مرگ و میر انقدر کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
در پاسخ به 14:05
واکسنها به هیچ وجه تاثیر گذار نبوده . این ویروس کرونا به مرور زمان ضعیف شده واکسنها فقط باعث جهش ویروس کرونا شدن