کاهش تسلط ایلان ماسک بر توئیتر با کمک طرح حقوق سهامداران

شرکت توئیتر برای محدود کردن تسلط ایلان ماسک بر سهام خود از لایحه حقوق سهامداران استفاده می‌کند.

شبکه اجتماعی توئیتر از طرح حقوق سهامداران(قرص سمی) برای محدود کردن تسلط ایلان ماسک بر این پلتفرم و افزایش سهام خود استفاده کرده، زیرا او پیشنهاد کرده که هریک از  سهام توئیتر  را ۵۴میلیارد دلار خریداری می‌کند.

به گزارش سایت رویترز، توئیتر دیروز اعلام کرد که این طرح، تسلط سهامداران بر توئیتر را برای مدت کوتاهی محدود می‌کند و آن‌ها اجازه ندارند بیشتر از ۱۵ درصد سهام خود استفاده کنند. این طرح در حالی مطرح شد که رئیس اسپیس ایکس اخیرا  اعلام کرده که قصد دارد تمام سهام توئیتر را خریداری کرده و از آن خود کند.

در پی تصمیم توئیتر دن ایوز، تحلیلگر Wedbush روز جمعه در توییتی نوشت: "این یک اقدام دفاعی قابل پیش‌بینی برای سقوط هیئت‌مدیره است که با توجه به کاهش احتمالی و حرکت غیردوستانه برای خرید، از سوی سهامداران مثبت تلقی نخواهد شد. "

طرح حقوق سهامداران توئیتر

گفته شده، یک شرکت فناوری با نام توما براوو، به توئیتر اطلاع داده که در حال بررسی امکان ارائه یک مناقصه، برای خرید سهام توئیتر و مشارکت با رئیس تسلا است. علاقه توما براوو باعث می‌شود که شرکت‌های سهام خصوصی بیشتری برای خریداری سهام توئیتر رقابت کنند. به گفته ارائه دهنده داده Preqin، صنعت سهام خصوصی جهانی در حدود ۱.۸ تریلیون دلار ذخیره نقدی دارد.

شایان ذکر است برخی از محققان به توئتیر هشدار دادند که به این شرکت فناوری اطمینان نکند زیرا مشخص نیست که آیا مناقصه را انجام ‌می‌دهد یا خیر.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار