مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام ۹ هزار و ۲۹۷ مورد آزمون در حوزه وسایل سنجش سبک طی پارسال در سطح استان خبر داد.

محمودرضا نیازی گفت : به استناد ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش سبک با همکاری دستگاه‌های ذیربط در سطح استان اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بر همین اساس و طی پارسال ۹ هزار و ۲۹۷ ترازو و باسکول سبک در سطح استان مورد آزمون و بررسی قرار گرفت که نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشدی معادل ۱۷۵ درصد روبرو بوده است.

براساس این آزمون ها، تمامی ترازو‌ها از قبیل ترازو‌های گرمی مورد مصرف در داد و ستد‌های خاص از جمله مراکز عرضه و فروش طلا و جواهرات تا ترازو و باسکول‌های با قابلیت توزین ۲ هزار کیلوگرم مورد استفاده در میادین عرضه میوه و تره بار و فروش آهن آلات، وزنه‌ها و همچنین سایر وسایل سنجش که در داد و ستد‌های عمومی به کار برده می‌شوند به صورت دوره‌ای مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.

در صورت تایید صحت کار، برای وسایل مذکور گواهی صحت عملکرد صادر و بر چسب صحت عملکرد الصاق خواهد شد.

هدف از این بازرسی ها، جلوگیری از کم فروشی و حفظ و رعایت حقوق مصرف کنندگان است، از شهروندان درخواست می شود هنگام خرید از واحد‌های صنفی به برچسب استاندارد که روی ترازو‌های آنان الصاق شده توجه کنند.

شهروندان در صورت مشاهده ترازوی بدون تأییدیه استاندارد، موضوع را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ که به صورت شبانه روزی فعال است جهت بررسی بیشتر به اداره کل استاندارد استان گزارش کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.