رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب درباره تخریب تالاب قره قشلاق این شهرستان هشدار داد.

آقای لطفی در نشست کمیته محلی مدیریت زیست بومی تالاب قره قشلاق بناب گفت:بررسی‌های انجام شده در حوزه محیط زیست نشان می‌دهد غالب مشکلات تالاب‌های ایران در پنج مورد مهم خلاصه شده است که مهمترین آن محدودیت شدید منابع آبی است.

 با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و خشک شدن تالاب‌های اقماری پیش‌بینی می‌شود در صورت احیا نشدن دریاچه ارومیه و تالاب‌ها آسیب‌های جدی ساکنان اطراف دریاچه ارومیه را تهدید کند و تنها راه عبور از این وضعیت خطرناک همکاری جدی تمام ذینفعان اعم از مسئولان و مردم خواهد بود.

 در حال حاضر ۶۴ میلیون متر مکعب از نیاز آبی تالاب برآورد شده که ۴۸ میلیون مترمکعب از آن به واسطه زرینه رود بوده و ۱۶ میلیون مترمکعب دیگر آن از اطراف تالاب است؛ این در حالی است که بخش قابل توجهی از سهم دریافتی آب زرینه رود اکنون به دریاچه ارومیه اختصاص داده شده و از طرف دیگر برداشت بی‌رویه آب توسط کشاورزان منطقه افزایش یافته است و همین امر باعث شده تامین آب تالاب قره قشلاق با مشکل مواجه شود.

 چرای دام از عوامل مهم تخریب تالاب قره قشلاق است.

صدمات چرای دام در این منطقه جبران‌ناپذیر است و به همین منظور درخواست می‌شود دستور ورود به این موضوع به ادارات منابع طبیعی ابلاغ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار