طی یکسال گذشته

اعضای داوطلب هلال احمر حدود ۲ هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۸۱۸ واحد خون سالم پارسال در قالب طرح "حمایت ماندگار" با مشارکت اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر این استان اهدا شده است.

علیرضا میربهاء الدین  گفت: با توجه به شیوع کرونا و نیاز مستمر مراکز درمانی به فرآورده‌های خونی اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان پارسال با هدف تامین خون سالم برای بیماران و در قالب طرح حمایت ماندگار بیش‌از یک‌هزارو و ۸۱۸ نفر از داوطلبان در سنت حسنه اهدای خون شرکت کردند.

او گفت: این طرح با هدف ترویج و گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و فعالیت‌های بشردوستانه و همچنین گسترش امر خداپسندانه اهدای خون برای نجات جان بیماران اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اهداف انسان دوستانه هلال احمر گفت: اجرای این‌گونه طرح‌ها از اولویت‌های اصلی این جمعیت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت:سالانه ده‌ها هزار واحد خون از سایر نقاط کشور وارد سیستان و بلوچستان می‌شود که هزینه‌های بالایی را در بر دارد و هم‌اینک بیش‌از سه هزار بیمار تالاسمی در استان حضور دارند.

دکتر علی خواجه گفت: سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان با توجه به حجم بالای تصادفات جاده‌ای و آمار بسیار بالای بیماران تالاسمی زحمات زیادی را برای رفع کمبود خون در استان می‌کشد که شایسته تقدیر است.

او گفت:  وجود زیرساخت‌های مطلوب در مراکز اهدای خون سیستان و بلوچستان باعث شده است تا خون اهدایی کاملاً ایمن و سالم تحویل مصرف‌کننده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: حمایت از سازمان انتقال خون از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار