مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از محل تهاتر نفت اعتبارات خوبی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است.

افشاری گفت:این اعتبارات با توجه به عملکرد استان‌ها تخصیص داده خواهد شد و با توجه به حساسیت آب در استان برای ارتقای شاخص‌ها خیز برداشته می‌شود.

 افشاری با اشاره به اینکه طرح آب‌رسانی سد مراش که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان است گفت: از آب این سد برای تامین آب شرب دو شهر دندی و ماه‌نشان و ۱۲۲ روستا و حقابه پایین‌دست استفاده خواهد شد، ۱۸ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به این پروژه اختصاص می‌باید و ۲۷۱ میلیارد تومان نیز پس از تفاهم با بانک‌های عامل به پروژه تزریق خواهد شد.

او با بیان اینکه طی دو سال می‌توانیم سد مراش و بلوبین را به مرحله نهایی برسانیم گفت: ایالو، بندی از سد مراش است که ۹۵ درصد عملیات خاکریزی انجام شده و آماده سرریزی هستیم. خوشبختانه در استان پیمانکاران به محض رسیدن اعتبار و در برخی موارد پیش از تزریق اعتبار، عملیات عمرانی را آغاز می‌کنند.

افشاری با بیان اینکه طرح آب‌رسانی مراش پیشرفت ۱۳ درصد دارد و ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۶۱۶ میلیارد تومان دیگر نیز برای ادامه طرح نیاز است. سد بلوبین نیز برای تامین آب شرب و صنعت زرین‌آباد و حلب و ۹۲ روستا در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، از پیگیری سد میرزاخانلو ۲، گلابر و ایالو خبر داد و گفت: انتقال آب کشاورزی به اراضی پایاب سد کینه‌ورس در برخی فاز‌ها در حال تست است و فاز اول آن به زودی افتتاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.