به دنبال ورود شش نماینده کنگره آمریکا به تایوان، ارتش چین از برگزاری رزمایش نظامی در اطراف این جزیره خبر داد.

فرماندهی ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد که نیرو‌های مسلح چین روز جمعه با توجه به بازدید نمایندگان کنگره آمریکا از تایوان در نزدیکی این جزیره تمرینات نظامی انجام خواهند داد.

خبرگزاری تایوانی CNA گزارش داد که هیئتی متشکل از شش نماینده کنگره آمریکا به ریاست باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، روز پنجشنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد جزیره شدند تا با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان گفتگو کنند. در پاسخ، پکن گفت که قاطعانه با هرگونه تماس رسمی بین آمریکا و تایوان مخالف است.

فرماندهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ۱۵ آوریل، فرماندهی ارتش آزادیبخش خلق چین، کشتی‌های جنگی، بمب افکن ها، جت‌های جنگنده و سایر نیرو‌ها را برای سازماندهی گشت‌های رزمی چند منظوره و انجام تمرینات دریایی و هوایی در دریای چین شرقی و اطراف جزیره تایوان اعزام کرد.»

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه این اقدام ناقض سیاست چین است، از آمریکا خواست به توافق واشنگتن و پکن پایبند باشد و نسبت به اقدامات قاطع برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور هشدار داد. پیش از این، چین سفر هیئت آمریکایی به تایوان را محکوم کرد و گفت که این سفر "به شدت بر روابط" بین پکن و واشنگتن تأثیر می‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
تایوان نوکر و غلام آمریکا رو نابود کن
آخرین اخبار