سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آخر اردیبهشت ماه، دو هزار تن گندم مازاد کشاورزان در استان خریداری شود.

آقای تقی‌زاده گفت: خرید باقی مانده گندم تولیدی پارسال در چهارمحال و بختیاری از ۲۰ فروردین‌ماه امسال آغاز شد و تاکنون ۸۰۰ تن گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

گندم‌های قابل خریداری و تحویل‌گیری باید تولید داخل کشور و محصول سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ باشد و تحویل‌گیری گندم‌ها در سیلوی شهید استکی فرخشهر در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


اداره غله آمادگی دارد تا آخر اردیبهشت ماه گندم مازاد کشاورزان را خریداری کند و کشاورزان پس از هماهنگی با ادارات جهادکشاورزی شهرستان و اخذ معرفی‌نامه و ثبت اطلاعات در سامانه پهنه‌بندی به این سیلو مراجعه کنند.

هزینه گندم‌های خریداری شده در سریع‌ترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

خرید گندم از طریق سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود و گندم‌های مازاد کشاورزان برای تحویل به سیلو بر اساس دستورالعمل کیفی خرید تضمینی گندم امسال، باید بدون آفات انباری، جوانه زدگی و عاری از سموم قارچ باشد.

قیمت هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و جایزه تحویل هرکیلوگرم گندم یک‌هزار تومان است که گندم‌های مازاد کشاورزان بر اساس دستورالعمل کیفی خرید تضمینی، خریداری می‌شود.

سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار