امام جمعه چترود گفت: هنر تعزیه، یک هنر فاخر دینی است که از ظرفیت آن می توان برای تبلیغ دین استفاده کرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی امروز در دیدار اعضای هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی گفت: ماه رمضان، ماه بزرگ بندگی خداوند است و انسان در گفتار و رفتار باید در این ماه روزه دار باشد.

او می گوید: اگر می خواهیم بهره مناسب را از روزه گرفتن به عنوان یک واجب الهی ببریم و در زندگی خود آثار آن را ببینیم، باید در گفتار و عمل روزه دار باشیم.

امام جمعه چترود گفت: هنر تعزیه خوانی و شبیه خوانی، یک هنر بسیار تاثیرگذار است و این هنر در معرفی سیره اهل بیت (ع) بسیار موثر است و در مجموع آثار هنری هدفمند ارزشی است که می‌تواند جامعه ما را به سمت خوبی‌ها جهت دهد.

حجت الاسلام ابراهیمی می گوید: هنر تعزیه خوانی، منتسب به اهل بیت (ع) است و از این جهت جایگاه بهتر و ارزشمندتری دارد  و به همین دلیل هم باید بیشتر مراقبت کرد که در شان و جایگاه ائمه اطهار (س) اجرا شود.

او گفت: هنر تعزیه، واقعه عاشورا را برای هر بیننده‌ای ملموس می‌کند.

امام جمعه چترود می گوید: در آخرین برنامه‌ هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار، شاهد حضور یکی از علمای برجسته اسلام،  سیدمحمد تیجانی از کشور تونس بودم  و این نشان می دهد که برنامه بسیار اثرگذار و ارزشمند بوده است و می‌تواند بر قشر جوان جامعه هم اثرات مثبت بسیار خوبی بگذارد که چگونه می‌شود یک فرد که مذهب دیگری دارد، شیعه می‌شود و بعد‌ها میلیون‌ها نفر انسان را به دین اسلام دعوت می کند و آن‌ها نیز مسلمان و شیعه می‌شوند.

او گفت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی و مذهبی از جمله: سوگواره ملی تعزیه، تاثیر زیادی در تبلیغ دین و معارف اسلامی دارند  و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با کمک سایر مسئولان بخش چترود، سوگواره ملی تعزیه در روستای ده زیار باشکوه برگزار شود.

به گفته حجت الاسلام ابراهیمی، تعزیه یک هنر فاخر دینی است و باید از ظرفیت هنر استفاده کرد و آن را توسعه داد.

در این جلسه هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار نیز به بخشی از فعالیت‌های این هیئت در سطح استان کرمان و منطقه چترود پرداخت و گفت: هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار از تعدادی از جوانان ولایی و عاشق اهل بیت (ع) تشکیل شده که در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه دارد و همیشه فعال است.

او می گوید: امروز روستای ده زیار به عنوان یکی از خاستگاه‌های تعزیه در کشور مطرح است و جوانان هیئت در تدارک برگزاری یک رویداد فرهنگی و مذهبی در روستا که به صورت کشوری در خرداد ماه برگزار می‌شود، هستند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.