نماینده مجلس زنجان گفت: سازمان‌های اجرایی شفافیت را در دستور کار خود قرار دهند تا پاسخگویی درست در امور به شکل آسان تری پیش گرفته شود.

طاهری گفت: از اولویت‌های مجلس توجه به مسائلی است که با حل شدن آن‌ها بسیاری از گره‌های جامعه باز خواهد شد.

او با بیان اینکه شفافیت را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد،گفت: شفافیت جامعه برای حاکمیت و شفافیت برای جامعه که نوع اول آن شفافیت اقتصادی و نوع دوم آن شفافیت سیاسی را شامل می‌شود و شفافیت آرا نمایندگان را می‌توان در بین دسته دوم قرارداد.


طاهری می گوید: اهمیت این امر به شفافیت اقتصادی جامعه برای حاکمیت برمی گردد و مجلس اقداماتی را در همین جهت به کار گرفته است به عنوان مثال در بحث مدیریت داده‌ها و سامانه‌های ملی به موضوعاتی همچون هدفمندی یارانه‌ها که در آن شفافیتی مشاهده نشده است و در بحث مالیات، که متاسفانه ممیزی محور پیش رفته است.


 به گفته نماینده مجلس زنجان در سال‌های گذشته شاهد فرار‌های مالیاتی بوده ایم درحالی که باید براساس اطلاعات سامانه‌ها این فرایند به درستی انجام می‌شد.


او گفت: در هفته گذشته در این زمینه‌ها اقداماتی هم صورت گرفته و ریل گذاری‌های این امر درحال پیشرفت و تسریع است.

او باتوجه به اینکه مشاهده شده است که در بانک‌ها برخی کارمندان به اقوام خود وام‌های مختلفی اعطا کرده اند،گفت:از این جهت نیز قانونی مصوب شده است که رئیس بانک مرکزی هر ۳ ماه یک بار پرونده و حساب همه افرادی که در بانک کار می‌کنند را چک کند و بررسی‌هایی صورت گیرد که اقوامشان چه وام‌هایی در این مدت دریافت کرده اند.


طاهری با اشاره به سایر اقدامات مجلس  در رابطه با شفافیت آرا می گوید: این طرح در مجلس تا به حال یا مطرح نشده است یا اگر مطرح شده با استدلال‌های مختلف رای نیاورده است و همچنان در این وضعیت باقی مانده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.