مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان برای انجام رفع تداخل در اختیار مشاوران و کارشناسان قرار گرفته است.

احسان نعمتی گفت: این طرح افزون بر تثبیت مالکیت زارعان و کاهش اختلافات ملکی منجر به کم شدن تعداد مراجعان به  حوزه های قضایی می شود.

او با اشاره به اینکه جلوگیری از سودجویی و زمین خواری افراد از دیگر مزایای این طرح است می گوید: رفع تداخل و صدور سند ملکی از زیرساخت های توسعه به شمار می رود .

به گفته مدیرامور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان، سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی برای پیشگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی است.

نعمتی گفت: شهرستان باشت از مناطق برتر کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رفع تداخل زمین های کشاورزی است.

او می گوید: اصلاح اسناد اراضی کشاورزی و واگذاری زمین برای سرمایه گذاری به منظور حمایت از اشتغال و کارآفرینی از دیگر برنامه های امور اراضی استان است.

فرماندار باشت نیز در این نشست گفت: ۲۵ پلاک از زمین های کشاورزی این شهرستان رفع تداخل شده است و کار صدور اسناد این زمین ها به زودی انجام می گیرد.

نادر گرامی می گوید: هم اکنون ۶ پلاک دیگر از زمین های کشاورزی باشت در دست بررسی برای رفع تداخل است.

او با اشاره به مشایی بودن زمین های کشاورزی و اختلاف بین بهره برداران گفت: رفع تداخل اراضی کشاورزی و صدور مالکیت نقش مهمی در رفع معارض، افزایش امنیت و رفاه بهره برداران دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.