رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با توجه به شرایط خاص ماه مبارک رمضان توصیه‌های ترافیکی به رانندگان ارائه کرد.

 سرهنگ "علی نام درست " با تبریک فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان روز دار گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شرایط خاص این ماه مبارک رعایت نکات ذیل برای پیشگیری از حوادث رانندگی در سطح شهر‌ها ضروری است.

۱. رانندگی در ماه مبارک رمضان به واسطه شرایط جسمی خاص روزه‌داران مستلزم رعایت نکاتی از سوی رانندگان است. در عصر‌های ایام ماه مبارک رمضان، خواب‌آلودگی و ضعف و بی‌حالی عامل مهمی است، که باید به آن توجه شود و با دقت بسیار بالایی رانندگی نمود.

۲. روزه‌داری باعث می‌شود برخی افراد، کمی بااُفت فشاروقندخون مواجه شوندیادرافرادباسن بالا ممکن است حتی تاری دید رخ دهد. بنابراین باید دراین شرایط پشت فرمان خودرو قرار نگیریم، چون تأثیرآن در رانندگی مشهوداست.

۳. رانندگان محترم هنگام خرید از شیرینی فروشی ها، اغذیه فروشی ها، نانوایی هاو سایر صنوف که درماه مبارک رمضان فعالیت بیشتری دارند از پارک غیرمجاز و دوبله وسایل نقلیه خودداری کنندتااین عمل منجربه ایجاد تراکم ترافیک و انسداد مسیر عبور نگردد.

۴. عجله و شتاب‌های عصرگاهی و نزدیک به اذان مغرب، سرعت‌های غیرمجاز، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر از یک خط به خط دیگر و... باعث بی‌نظمی در عبور و مرور و حوادث رانندگی می‌شودتوصیه میشود. رانندگان محترم حرکت از مبدأ به مقصد یا توجه به شرایط ترافیکی مسیر‌ها قبل از افطار مدیریت کنند.

۵. علل تصادفات در این ایام متفاوت باسایر ماه‌های سال است. خستگی و خواب آلودگی نسبت به ماه‌های دیگر به اوج خود می‌رسد و طبیعی است بیدار شدن برای صرف سحری و نخوابیدن به‌دنبال آن، رانندگی صبحگاهی را تحت‌الشعاع قرار داده و احتمال تصادفات را به‌دلیل خواب آلودگی و عدم تمرکز در هنگام رانندگی بالا می‌برد.

رئیس پلیس راهور استان در پایان از شهروندان خواست با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی برای تسهیل ترافیک با مأموران پلیس راهور مستقر درسطح معابر همکاری کنند چرا که آن‌ها نیز مثل سایر اقشار مردم روزه دار هستند و درگرمای عصرگاهی در خیابان‌ها و میادین انجام وظیفه می‌نمایند و امیداواریم ا همکاری خوب مردنم با پلیس شاهد کاهش تصادفات و حوادث رانندگی دراین ماه مبارک باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار