رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای محرومیت‌زدایی باید طرح‌های جامعی تعریف شود و محرومیت یک موضوع فرابخشی است و دستگاه‌های عمومی دولتی و کشوری و لشکری باید در این طرح شرکت کنند.

مهدی طاهری گفت: این تفاهم نامه باید در روز‌های ابتدای فعالیت شورا منعقد می‌شد، چون شعار محوری این دوره از شورا محرومیت‌زدایی است و محرومیت زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و این مطلب همواره مورد توجه رهبران انقلاب بوده است.

به گفته او، نباید بعد از ۴ دهه اسم محرومیت به ویژه در کلانشهر شیراز آورده شود و کالبدشکافی گذشته دردی را دوا نمی‌کند و فرصت کوتاه است باید اقدامی برای رفع محرومیت انجام شود.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: با جلسات مستمر با همکاری شهرداری یک پلن قدرتمند تعریف شده تا با همراهی قرارگاه این امر محقق شود.

به گفته او، در راستای محرومیت‌زدایی باید طرح‌های جامعی تعریف شود چراکه محرومیت یک موضوع فرابخشی است و دستگاه‌های عمومی دولتی و کشوری و لشکری باید در این طرح شرکت کنند.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی بهترین فرصت بود تا از آن به عنوان قرارگاه مقدم استفاده کنیم و در این حرکت باید دستگاه‌های مختلف ماموریت بگیرند و کار‌ها را انجام دهند تا طبق برنامه شاهد رفع محرومیت باشیم.

طاهری گفت: رابطه امنیت و توسعه یک رابطه مفهوم شده است و امنیت و توسعه مثل دو بال عمل می‌کنند و به عنوان پایه اصلی توسعه پایدار است امیدوارم این تفاهم نامه ۳ جانبه مقدمه کار بزرگ باشد.

آرش فرج‌زاده، قائم مقام شهردار شیراز نیز گفت: امید است که این اقدام با نگاه مثبت شورا و سپاه منجر به اقدامی درخور شود و شهرداری باید در عمل کار خود را نشان دهد و امیدوارم که محکم پای کار باشیم تا تغییرات محسوس را شاهد باشیم.

به گفته او، ۱۸۰۰ هکتار‌بافت فرسوده در شهر شیراز وجود دارد و هزار هکتار از این میزان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۳۰۰ هکتار در بافت تاریخی و فرهنگی و ۵۰۰ هکتار بافتی که امکان صدور پروانه دارد.

فرج‌زاده گفت: در این بافت‌ها در نیاز‌های انسانی امنیت به عنوان اصلی‌ترین بحث مطرح می‌شود و در بافت‌های مسئله‌دار عدم دسترسی سبب عدم امنیت شده که در کنار آن امکان ارائه خدمات شهری نیز رخ داده است.

قائم مقام شهردار شیراز گفت: فرسودگی و محرومیت به همراه هم در این نقاط دیده می‌شود و امروز از توانمندترین دستگاه‌ها کنار هم قرار گرفتند و بسیار خوش‌بین به این تفاهم‌نامه و اجرای آن هستم.

فرج‌زاده گفت: باید حرکت‌ها به صورت تجمعی باشد تا همه به یک مسیر و یک هدف برسیم و شهرداری تا پایان سال به اهداف عمل خواهد کرد چراکه از منطقه یک تا منطقه‌های جنوبی نقاط محروم وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار