استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای تامین قیر در پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی در استان مشکلی وجود ندارد، پروژه‌های راکد در حوزه راه روستایی برای تکمیل به بسیج سازندگی سپاه واگذار شود.

آقای حیدری در جلسه هماهنگی قرارگاه امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ماه رمضان متعلق به امام حسن (ع) است، گفت: این امام «کریم اهل‌بیت» نامیده می‌شود، به‌همین دلیل قرارگاهی برای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف به‌نام این امام تشکیل شده است.

قرارگاه امام حسن (ع) در راستای محرومیت‌زدایی در حوزه‌های آب روستایی، راه روستایی، مسکن و منابع‌طبیعی آبخیزداری به‌صورت منسجم وارد عمل می‌شود و اعتبارات خوبی برای محرومیت‌زدایی در این حوزه‌ها اختصاص پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


قرارگاه امام حسن (ع) در استان‌ها فعالیت خود را از سوی بسیج سازندگی سپاه دنبال می‌کند.

در سفر ریاست‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری و بودجه ۱۴۰۱، اعتبارات خوبی برای محرومیت‌زدایی در قالب این قرارگاه پیش‌بینی شده است که باید مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای محرومیت‌زدایی در حوزه راه، آب، مسکن و آبخیزداری فراهم شود.

فعالیت قرارگاه امام حسن (ع) برای محرومیت‌زدایی تنها مختص روستا‌ها نیست و حاشیه شهر‌ها نیز از خدمات محرومیت‌زدایی این قرارگاه بهره‌مند خواهد شد، تیمی برای شناسایی مشکلات و موانع اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌ها تشکیل شود.

باید در کنار اقدامات محرومیت‌زدایی به مسائل فرهنگی در مناطق محروم نیز توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

باید اعتبارات در نظر گرفته شده برای محرومیت‌زدایی به‌صورت عادلانه در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری تقسیم شود، فرصت جذب اعتبارات اندک است، باید هرچه سریعتر اعتبارات در این حوزه جذب شود و اگر مدیری در این حوزه کوتاهی کند با او برخورد خواهیم کرد.

برای تامین قیر در پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری مشکلی وجود ندارد، پروژه‌های راکد در حوزه راه روستایی برای تکمیل به بسیج سازندگی سپاه واگذار شود، همچنین پیشنهاد شد اعتبار لازم برای آسفالت یک هزار کیلومتر راه روستایی در استان تامین شود.

پیش‌بینی شده است، بحث تامین آب شرب روستایی از سوی قرارگاه امام حسن (ع) در گام اول در ۴۴ روستای استان پیگیری شود.

دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل درآمد‌های فروش املاک و اموال مازاد، نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کنند، همچنین دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای طرح‌های اشتغالزا مانند گلخانه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۹:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
جناب استاندار و نمایندگان و شهرداران و فرمانداران بزرگوار ،این استان آماده جهش صنعتی شدن و داشتن دهها شهر و شهرک صنعتی است فرصتها را شکار کنید و همچون دهه های گذشته و قرن های گذشته فرصت های سوخته و ناعدالتی های گذشته را با همکاری هم جبران نماییم.
به امید داشتن استانی شکوفا و پویا و با رشد و پیشرفتی خوب و سریع و رسیدن هر چه زودتر استان به رشد و شکوفایی و بالندگی با داشتن دهها شهر و شهرک صنعتی و گسترده و پهن شده این سفره صنعت در سرتاسر استان چهارمحال و بختیاری استراتژیک ، پرآب و انرژی و ژئوپولتیک.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
درود بر سپاه و بسیج عزیز
امیدوارم با همکاری مردم و سپاه و بسیج همیشه در صحنه و زحمتکش و همکاری برق استان ،بر روی بام همه خانه های استان صفحات خورشیدی کار گذاشته شود که اینگونه هر خانه خود یک نیروگاه کوچک خواهد شد.