شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن استقبال کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه اعلام کرد: ما از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن استقبال می‌کنیم و امیدواریم گامی به سوی ثبات و راه حل سیاسی به شمار رود.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از حوثی‌ها می‌خواهیم تا برای تحقق آتش بس و گفتگو بر یک راه حل سیاسی همه جانبه همکاری کنند.

استقبال شورای امنیت از شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن در حالی صورت پذیرفته است که انصارالله یمن آن را ادامه اشغالگری دانسته و گفته است این شورا هیچ مشروعیتی ندارد.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن انتخاب رشاد محمد العلیمی به سمت رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن پس از کناره‌گیری عبد ربه منصور هادی را عجیب توصیف و دلیل انتخاب العلیمی را وابستگی او به آمریکا عنوان کرد.

به گزارش المیادین، البخیتی درباره انتخاب العلیمی گفت: «رشاد العلیمی تنها کسی است که از تصویب ماده قانونی حضور آمریکا در یمن خودداری نکرد. یمنی‌ها هیچ نقشی در تشکیل شورای ریاست جمهوری ندارند. تشکیل شورای ریاست جمهوری مشروعیت کاذب تجاوز به یمن را از بین می‌برد. استواری مردم یمن باعث شد که آن‌ها چنین اقدام غیرقانونی و غیرموجهی را که به نفع آن‌ها نیست، انجام دهند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار