منابع آلمان تایید کردند دولت این کشور قصد ندارد بهای گاز روسیه را به روبل پرداخت کند و آن را همچنان با یورو می‌پردازد.

سخنگوی دولت آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد این کشور در حال حاضر با ممنوعیت اعمال شده توسط اتحادیه اروپا بر نفت روسیه مخالفت کرده است و به مخالفت خود با پرداخت هزینه‌های انرژی روسیه به روبل نیز ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تهدید کرده است که در صورتی که خریداران خارجی، هزینه‌ها را به روبل پرداخت نکنند، تامین گاز را متوقف خواهد کرد. پوتین تلاش می‌کند تا در برابر تحریم‌های غرب علیه بانک‌ها، شرکت‌ها، تجار و افراد مرتبط با کرملین، اقدام کند.

با  وجود این تهدید سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان در این باره گفت شرکت‌های آلمانی به پرداخت هزینه گاز روسیه به یورو ادامه می‌دهند. این درحالی است که روز گذشته کلاس مولر، رئیس شبکه فدرال که مسئول تنظیم گاز و برق در آلمان، اعلام کرد اگر روسیه «فردا» عرضه گاز را متوقف کند، منابع جایگزین و ذخایر گاز در آلمان تنها تا پایان تابستان و اوایل سپتامبر کافی خواهد بود.

پیش از این نیز صدراعظم آلمان به تحریم موضع انرژی روسیه پرداخت و با بیان این‌که آلمان باید سوخت‌های فسیلی را از عرضه‌کنندگانی غیر از روسیه تهیه کند تایید کرد در حال حاضر تهیه گاز مورد نیاز بدون خرید از روسیه شدنی نیست.

برلین قصد دارد کشتی‌های حامل گاز طبیعی مایع را از قطر به آلمان منتقل کند اما به دلیل وابستگی قدیمی به گاز از طریق خط لوله، پایانه‌ای برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از برنامه‌های خود برای ساخت دو پایانه جدید گاز طبیعی مایع خبر داد اما بعید است که این پایانه‌ها تا قبل از سال ۲۰۲۶ آماده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۰:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
روبل بده گاز ببر. یورو بدهی چوب و تخته میبری. قانون بازار را رعایت کن اقای زیمنس.
آخرین اخبار